kinkx Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Jeg skulle lage sminkevideo til min blogg, så har øyenskyggen min shimmer i seg, hva skjer når jeg glemmer meg og blåser lett når kameraet er atme det palletet jo, det kommer jo på kameraet. Så glitter på kameraet er ikke spess heldig(Hvis dere lurer, speilreflex) , og vann kan jeg jo ikke bruke (Det kom ikke noe på linsa) Noen som har noe tips? Sikkert flere enn meg som har opplevd dette? Beklager at det ligger på feil, men noen flere tips, har prøv og føne det vekk.. ? Endret 19. november 2011 av kinkx Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Du får nok svar skal du se Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Hvis det ikke har kommet på glasset på objektivet har det vel egentlig ikke noe å si, men du kan prøve å fjerne det med en våtserviett eller lignende. Lenke til kommentar
kinkx Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Takk, men våtserviett kan skade kameraet, så bare noen andre tips? Fordi det er jo foran lokket på minnebrikken og batteriet uansett , og ganske dyrt, så vil ikke miste med en gang Endret 19. november 2011 av kinkx Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Skjønner ikke helt, har du fått noe sminke på selve kamerahuset ditt? Det tåler fakisk en god del vann alle kameraer, og blir nok ikke ødelagt av forsiktig med en våtserviet eller en klut. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Et speilreflekskamera tåler det fint. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Fukt en klut, gjerne med litt Zalo på og tørk i vei Lenke til kommentar
Flying Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kamerahuset er antakeligvis av plast eller metall og kanskje gummi som fint tåler sminkefjerner. Selv bruker jeg brillerenseservietter til å rengjøre hele kamerahuset, objektivet og glasset utvendig. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Kan du ikke bare bruke en enkel våtserviett. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Kan du ikke bare bruke en enkel våtserviett. Det er ikke akkurat bra. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Du må vel bruke noe vaske\rensemiddel som f eks Zalo eller noe. Jeg har ikke peiling på det men en våtserviett går vist ikke i følge Quattro123. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Du må vel bruke noe vaske\rensemiddel som f eks Zalo eller noe. Jeg har ikke peiling på det men en våtserviett går vist ikke i følge Quattro123. Det går, men er ikke til å anbefale. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det går, men er ikke til å anbefale. Kan jeg spørre om hvorfor det ikke er anbefalt? Og hva anbefaler du i såfall? Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det går, men er ikke til å anbefale. Kan jeg spørre om hvorfor det ikke er anbefalt? Og hva anbefaler du i såfall? Nå har jeg ikke fotoboken min her, men der står det at det generelt ikke er anbefalt grunnet mikose. Skal sjekke dette nærmere ut, når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Med det samme må du forklare hva mikose er også. Jeg kjenner til mykose, men soppinfeksjon på kameraet grunnet rengjøring med våtservietter for å fjerne sminkesøl? Hehe. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Skade kameraet? Mykose? Herreminjuledag, hvor pysete tror dere egentlig elektronikk er? Tørk av det med en fuktig klut, enkelt og greit. Soppvekst er noe som kan oppstå ved høy luftfuktighet over tid, ikke fordi overflaten har noen picoliter vann på seg som fordamper i løpet av et halvt minutt. Og elektronikken kortslutter ikke og tar fyr av det heller. Hva pokker gjør dere med TV-apparat, stereoanlegg o.l? Satser på at støvet kvantetunnellerer vekk? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hva pokker gjør dere med TV-apparat, stereoanlegg o.l? Lar støvet ligge, og kaller det patina Fra spøk til revolver, du har et godt poeng der. Skulle man fulgt alle advarslenee som står i brukermanualen til enkelte kameraer, så kunne man like gjerne la det ligge i boksen. 5 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Husk for all del å tørk kamera godt etterpå. 25 min i 250 °C, midderst i ovnen på rist skal nok fungere så slipper du sopp. Kan velge selv om varmluft eller ikke. Evnt 30 min med 750w i mikrobølgeovnen skal også få tørket opp. Skal nok kunne bruke både våtserivetter, vått papir, klut og alt hva du kan finne å tørke av med. Ingen ting vil nok ødelegge så lenge du bruker det med fornuft. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå