sedsberg Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Printeren min drar ikke inn ark og har funnet ut at det er gummirullene i arkmatinga som er gamle, tørka ut e.l. Har prøvd diverse rensemetoder fullstendig uten hell men jeg vet det finnes et eget middel for nettopp slike ting. Men jeg aner ikke hvor jeg kjøper det og de stedene jeg har spurt etter det har de ikke en fjerneste idé om hva jeg snakker om en gang. Hvor (i norge helst) får man tak i slikt? Et eksempel. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Bruk AK fett eller Mobil fett. dU KAN OGSÅ BRUKE HYDRAULIKK OLJE. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Burde ikke reimspray også fungere? Det har jeg liggende så tenkte å prøve det. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hvis de gummirullene er mulig å demontere, så kan du vaske dem i såpevann (evt. zalo). Det funker på noen varianter (kommer an på type gummi). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Rullene sitter midt inni hele helv#&! så demontering er utelukka. Men reimsprayen funka utmerket. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Dersom du ikke har reimspay, finnes det et produkt som er laget akkurat for dette problemet: AF Platenclene Jeg pleide å kjøpe det fra Elfa tidligere, men kunne ikke finne det de nå, men et raskt Google søk ga meg bl.annet: http://www.yaha.no/?pd=362693&aff=2010 Edit: Endret søket hos Elfa, til " APCL100" og fant: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=80-795-36&toc=0 Endret 22. november 2011 av BearCat Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Platenclene er gull, men hvis du ikke får tak i det, er SWIX Base Cleaner (alle sportsbutikker har det) absolutt akseptabelt for å prøve å redde gummi. Begge deler lukter noe så helt inni helvete, men det funker. Platenclene er det "vi i bransjen" stort sett bruker. Endret 27. november 2011 av lceman™ Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Silikon spray er det beste du kan smøre ringene med. Du får kjøpt det på blant annet Biltema. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Takker masse for tips! Silikon spray er det beste du kan smøre ringene med. Du får kjøpt det på blant annet Biltema. Skal love deg at det er det værste jeg prøvde. Ble bare mye værre. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hvordan silikon spary prøvde du? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Hvordan silikon spary prøvde du? Biltemas silikonspray. Den er konge på gummilister og vanntetninger, men de rullene ble bare enda glattere. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jaa jeg er ikke helt sikker på hvilken spray du mener men jeg her prøvd en silikon spray på lignende før og det har funket. Det burde ikke vær forskjell på silikon spray Ja ja det er fint at du fikk løst det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå