Gå til innhold

[Løst] Få windows 7 å starte igjen

LMH1

Anbefalte innlegg

BOOTMGR is missing får jeg som feilmelding etter å ha prøvd å installere mandriva powerpack.

Jeg har forsøkt: (Windows 7 ultimate 64 bits)

•  
  • Oppstartreprasjon fra DVD (Feilet) får feilrapportering
  • Systemgjennoppretting funger heller ikke
  • 5 GB igjen på SSD disken så må eventuelt ta ny installsjon
  • fra kommandolinjen (Bootrec /fixMbr, Bootrec /fixBootloader og den som rebuilder hele katalogen) hjelper lite.

Har windows XP, som jeg har tilgang til, 32 bits så kan jeg fikse dette på annen måte uten å reinstallere windows 7?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har startet fra DVD og har brukt CMD allerede:

i CMD skrive

Diskpart

list volume

notere alle bokstavene og se hvor mye plass er det under hver bokstav.

Det for å forstå litt mer om volumene.Du kan selvfølgelig etter å ha exit fra Diskpart, skifte til en av volumene og med å bruke DIR kan du kontrollere om det er noe der.

Du behøver ikke å reboote enda, siden du må sikkert bruke noe commandoer i CMD

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Du skal ikke starte fra en harddisk men fra Windows DVD, på den PC du har problemer med.Via CMD  og Diskpart med list volume kan vi se hva det der for noe.Hvis Windows partition er i orden, så fikser vi det det.

By the way, når du er i CMD og skriver notepad , vil den mini explorer hjelpe deg veldi mye å se på alle diskene du har.

Dvs, når notepad åpner, gå til -->File og velg Open

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Vedrørende notepad, sikkert noe du ikke gjør riktig, men det er uvesentlig nå siden du vet at Windows er på Volume 5 med bokstav F:

(husk alltid å kontrollere volumene via diskpart før du utfører commandoer i CMD, fordi de kan forandrer seg hvis du har koplet noe annet i mellomtiden)

Ok

---Starte fra Windows DVD, velg Repair, klikk på Next (etter at den har søkt og ikke godkjenne noe automatiske reparasjoner)

-----Velg command prompt (cmd) og skrive igjen:

Diskpart

list volume

----(her bekrefter du at Windows er på F: bokstav og det er volume 5, eller på et annet bokstav og et annet volume nr).

I det eksempel skal jeg bruke F: og volume 5)

----skrive deretter de commandoer under (en linje om gangen)

select volume 5

active

detail partition    

Detail partition vil gi deg litt info om partition (volume 5)  er Active: No  eller  Yes

----Hvis det står Active : Yes, skrive deretter:

Exit

bcdboot F:\Windows /s F:

----Etter det siste commando, vil du få en meldning om det har gått bra eller ikke.Hvis JA, reboot din PC og velg som først boot device Disken som har Windows i, dvs den med F: partition

Endret av wiberos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...