Gå til innhold

Har noen greier på størrelser på jakker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du kjøpe en jakke i en størrelse som er beregnet for folk som har inntil 28 cm større brystkasse enn dag? Med mindre du har mye på magen syntes jeg en medium hørtes passe ut. Selvfølgelig, er du veldig glad i store klær, så gå for en large, men absolutt ikke XL eller XXL.

 

Som sagt er jeg 194 høy, og medium og large tror jeg blir for kort...

Det er egentlig lengde jeg trenger et svar på, ettersom jeg ikke kjøper eb jakke som er enda bredere hvis lengden er passe : )

 

Og ja, jeg er glad i store klær, men når det kommer til finere klær som dette, så skal det sitte ordentlig.

Lenke til kommentar

Om de har en Big&Tall kolleksjon, så burde du jo kunne bruke M/L uten at det skal bli kort. Er jo ikke som at man må være feit for å være høy. Uansett, selv har jeg aldri opplevd at en duffel er for kort for meg, og jeg er ikke mange cm lavere enn deg.

 

Takk for godt svar.

Problemet er at jeg har opplevd en god del ganger å køjpe store klær (xxl osv), men jeg har fått XXL Big isteden for XXL Tall.

 

Men hva slags størrelser har du kjøpt?

Jeg vurderer å kjøpe XL.

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått størrelsene litt. Hva skal XXL Tall være? Tror du XXL er ekstra ekstra lang? Nei. Den er XXL (som for en XXL person) - som i tillegg er lengre enn de vanlige størrelsene. Så si du er en L, så bør du kjøpe L i Big&Tall også. Det er hvertfall slik jeg har forstått det. XXL er uansett alt for stort for deg, det kan jeg love deg.

 

Har aldri selv kjøpt noe Big&Tall, så det blir litt vanskelig å svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du har misforstått størrelsene litt. Hva skal XXL Tall være? Tror du XXL er ekstra ekstra lang? Nei. Den er XXL (som for en XXL person) - som i tillegg er lengre enn de vanlige størrelsene. Så si du er en L, så bør du kjøpe L i Big&Tall også. Det er hvertfall slik jeg har forstått det. XXL er uansett alt for stort for deg, det kan jeg love deg.

 

Har aldri selv kjøpt noe Big&Tall, så det blir litt vanskelig å svare på.

 

Mye nyttig informasjon der. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Fant en parka er også, men som linken sier er det bare igjen størrelse L.

Har du noe nyttig info på disse også, etter min høyde, eller går det under samme som duffle-coaten?

Og den som spurte tidligere, ja jeg liker litt større klær, men ikke som jeg har brukt tidligere. Kun fordi jeg er ganske tynn, og det ser dumt ut med skikkelig tettsittende jakker/t-skjorter/bukser :)

 

Og forresten svaret på spørsmålet om hva XXL Tall skal være;

Det skal være akkurat det jeg mener

XLB (XL Big) og XLT (XL Tall) er vanlig brukte størrelser i butikker for høye og større menn/kvinner.

Som sagt så har jeg gått på en sånn smell hvor jeg har kjøpt en 4xl t-skjorte som skulle være tall, men endte opp med en veldig brei 4XLB, t-skjorte :)

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...