Gå til innhold

Problemer med å finne grafikkortet i Skyrim

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Skyrim for et par timer siden, lastet ned, og testet spillet. LAGG og høy FPS er det første som slår mot øya mine.

Har prøvd å whiteliste fra Nvidia kontrollpanel, men når jeg starter spillet, går til Options, og skal endre grafikkort fra dropdown-menyen, så finner den bare Intel Graphics, og ikke Nvidia-kortet mitt. Noen som har noen løsning på dette?

mvh

Kris

EDIT: Har forresten et Nvidia GT555M skjermkort. Har sett flere som kjører Skyrim problemfritt med samme specs som meg på High og Ultra. Jeg klarer ikke spille på Medium! :(

Endret av empetre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte inn i nvidia-kontrollpanelet, og under 3D settings, eller noe slikt, så måtte jeg velge at pc'en må kjøre på nvidia hele tiden, og ikke auto i det hele tatt.. Forsøkte først å bare "force" Skyrim til å kjøre på nvidia-kortet, men det funket ikke :(

Håper dette hjalp.

Har forresten GT540M, og kjører på 1600x900 på high. Mulig at jeg må gå litt ned, for synes ikke spillet flyter like godt som jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Har gjort det allerede. Spillet finner fortsatt ikke grafikkortet. Når jeg starter spillet fra steam, så kommer en meny opp: Play, Option, Tech Support Exit.

Går man da på Options, så skal du i første drop down meny kunne velge grafikkortert ditt, det får ikke jeg gjort selvom jeg har fiksa det i nvidia kontrollpanel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...