O3K Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) eg er en jente som går i 8'ende klasse på en kristen skole.Og enda fikk du 5, når du ikke klarte å snakke om skapelsen fra et kristent synspunkt? Latterlig. Wrong! Dere kommer aldri til å klare det, fordi jeg tror hva jeg tror!Vel ingen kommer til å ta deg seriøst med den holdningen der, og du kommer jo aldri til å forandre mening tydeligvis. Er du her kun for å styrke egoet ditt? Når du får positive kommentarer er alt bra, men når du får kritikk er det bare å stikke fingra i øret og synge så høyt du kan? Endret 8. desember 2011 av O3K 3 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Nå har jeg lest igjennom stilen igjen, og har fjernet alt som ikke hadde noe med oppgaven å gjøre, som var å skrive om skapelsen fra et kristent synspunkt: Gud skapte verden og de de første menneskene, Adam og Eva. Jeg trur på bibelen, der det står: <Bibelsitat> Altså, «i begynnelsen». Det var Gud som skapte verden i begynnelsen. Kristne tror på bibelen, så de mener Gud skapte verden i sitt bilde «i begynnelsen». Gud skapte universet, menneskene og jorda. Og dette fikk du 5 for. Læreren din er en idiot. 4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg mente heller ikke å le av deres tro..... Nei... Du mente altså å være seriøs der du setter jernalder skriblerier over moderne forskning? Si meg, lærer dere egentlig noen verdens ting om moderne forskning på denne kristne skolen utover det faktum at dere ler av den? Jeg mente å le av så mange som gidder å bry seg for å prøve å overbevise meg eller noe ? Wrong! Dere kommer aldri til å klare det, fordi jeg tror hva jeg tror! Men det er altså VI, som har sett på bevisene i disse jernalder påstandene, som har feil og du, som ikke evner å skille snørr fra barter i dette tilfellet, har selvfølgelig rett? Hva var håpet med dette innlegget ditt egentlig, annet enn som misjonering for ignorante sjeler som faktisk setter jernalder mytologi høyere enn moderne viten? Bare for moro skyld, hvorfor bruker du data og telefon og annen teknologi når du åpenbart betviler moderne vitenskap? Eller er du bare en religiøs hykler som elsker å ta for deg av alt det fantastiske som vitenskap har gitt deg mens du ruger på påstander ytret i jernalderen? Jeg unders... 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Dere kommer aldri til å klare det, fordi jeg tror hva jeg tror! Jeg prøver ikke å overbevise deg til å endre ditt standpunkt fullstendig. Jeg følte kun for å redegjøre for noen vanlige misforståelser og usannheter som ofter herjer både på internett og i andre spesielle fora. Jeg synes det er en egenskap verdig beundrelse å alltid søke ny og spennende informasjon. "Jeg tror hva jeg tror" er for meg en bekreftelse og benektelse på samme øyeblikk. Soulless skrev et meget bra innlegg som virker som en grei og enkel innføring i emnet som du såvidt berørte med din stil. Jeg vil ikke si at du er nødt til å forholde deg til informasjonen som du får helt gratisk der, men jeg vil si at dersom temaet engasjerer deg så gjør du lurt i å informere deg selv. Og ta imot hjelp. Mitt lengre innlegg gjalt noe helt annet. Jeg gikk over en misforståelse som så ut til å slå gjennom flere ganger iløpet av få innlegg. Den er nesten fullstendig meta-diskusjon. Du trenger absolutt ikke å forholde deg til det heller, men igjen så er det veldig nyttig informasjon. Det kan også være interessant å se hvem som konsekvent velger å ikke forholde seg til slik informasjon. Det har med integriteten å gjøre; det er ikke hold i det som blir sagt dersom det er ukonsekvent og ureflektert. Det er en holdning beundringsverdi å alltid søke ny og spennende informasjon, med dette er det viktig å være opptatt av at det man tror på er sant innenfor rimelige modeller. Jeg håper du også er opptatt av hva som er sant og usant, være hvilket emne det er. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå