Gå til innhold

Forslag til PC med oppgraderingsmuligheter til 6-7000

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så er jeg på utkikk etter en PC til 6-7000. Det er ønskelig at denne er relativt stillegående. Etter mitt skjønn er det vel mest sannsynlig det kommer flest forslag med AMD systemer, i og med at disse er billigest. Men sier ikke nei takk til Intel heller :). Men jeg vil altså gjerne at den skal ha bra muligheter for å bli oppgradert.

Ting som ikke trengs å ta med:

- Skjermkort

- Mus

- Høytalere

PC'en kommer til å bli brukt til det meste, spill, musikkavspilling, bildebehandling, surfing osv.

Forresten, det er vel kanskje umulig å få presset en 17" lcd skjerm innenfor de 6-7000 tusen, men hvor mye må jeg eventuellt ut med i tillegg for å få en brukbar 17" lcd skjerm? :smile:

På forhånd, takk. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går med LCD skjerm men den må være billig, noen av de som selges på SIBA til rund 3 lapper.

Men da har du en dårlig skjerm altså, glemm absolutt å spilla eller se på filmer på en sånne .

"muligheter for å bli oppgradert" Da må du kjøppe ABIT sitt HK.

Se på min underskrift - KG-7 dette er jo 3år gammel !!! Og for 3 år siden så var det ingien som drømma om en XP-2200.

Kortet oprinneli er MAX til 1,3Ghz. Men ABIT er flinke til å laga nye BIOS som støtter nyere CPU. Det dukker opp ny BIOS til deres HK-er ca. hver monned-to. Og dette er viktig.

Så personlig vil jeg anbefalle HK som jeg har selv bestilt :ABIT NF-7 S V.2

Den er med støtte får 333Mhz FSB og den er klare for 400Mhz FSB

Det vil si at du kan bruke på den XP 3200 og nyere som kommer i framtiden. Korte har S-ATA så du kan bare kjørra CD-CD-RW og DVD på den gamle paralel ATA og benytte S-ATA til HDD.

S-ATA er framtid så skal du opdragere om et-to år så dette HK er bra valg.

Så kommer vi til minne, kjøpp 333Mhz hvis du ikke har tenkt å overklokke. Da minne er synkro med CPU og gir bedre ytelse i programmer enn 433Mhz.

Skal du overklokke så kjøpp TwinMOS med Winbond 433-466Mhz da med en heftig CPU vifte kan du klokke en BARTON 2500 til 3000-3200 ...

PS: hvis du vil ikke å opgradere minne i nærmeste framtid så kjøpp alrede no mye av en god minne. Her vil jeg anbefalle 2x512 TwinMOS med WinBond på 433-466Mhz. Da da du får en nye cpu om et-to år så å bytte minne er ikke nødvendig. Som du kanskje vett så jo raskere minne du har desto raskere cpu kan brukker eller overklokkes mer i AMD sin tilfelle.

Til slutt skjerm ... en god 17" feks. Samtron koster 4,5 til 5-5,5 lapper.

Så vil jeg anbeffale å kjøppe en vanlige 21" Samtron til 4,5-5 lapper.

På den kan du se på 1600x1200 mens de billige flatte har max 1024x768 i oppløsning. Og dette er ikke lurt å kjørre en billig skjerm på max heile tiden ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...