Yobbo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Som overskriften sier så er jeg på utkikk etter en PC til 6-7000. Det er ønskelig at denne er relativt stillegående. Etter mitt skjønn er det vel mest sannsynlig det kommer flest forslag med AMD systemer, i og med at disse er billigest. Men sier ikke nei takk til Intel heller . Men jeg vil altså gjerne at den skal ha bra muligheter for å bli oppgradert. Ting som ikke trengs å ta med: - Skjermkort - Mus - Høytalere PC'en kommer til å bli brukt til det meste, spill, musikkavspilling, bildebehandling, surfing osv. Forresten, det er vel kanskje umulig å få presset en 17" lcd skjerm innenfor de 6-7000 tusen, men hvor mye må jeg eventuellt ut med i tillegg for å få en brukbar 17" lcd skjerm? :smile: På forhånd, takk. :smile: Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Det går med LCD skjerm men den må være billig, noen av de som selges på SIBA til rund 3 lapper. Men da har du en dårlig skjerm altså, glemm absolutt å spilla eller se på filmer på en sånne . "muligheter for å bli oppgradert" Da må du kjøppe ABIT sitt HK. Se på min underskrift - KG-7 dette er jo 3år gammel !!! Og for 3 år siden så var det ingien som drømma om en XP-2200. Kortet oprinneli er MAX til 1,3Ghz. Men ABIT er flinke til å laga nye BIOS som støtter nyere CPU. Det dukker opp ny BIOS til deres HK-er ca. hver monned-to. Og dette er viktig. Så personlig vil jeg anbefalle HK som jeg har selv bestilt :ABIT NF-7 S V.2 Den er med støtte får 333Mhz FSB og den er klare for 400Mhz FSB Det vil si at du kan bruke på den XP 3200 og nyere som kommer i framtiden. Korte har S-ATA så du kan bare kjørra CD-CD-RW og DVD på den gamle paralel ATA og benytte S-ATA til HDD. S-ATA er framtid så skal du opdragere om et-to år så dette HK er bra valg. Så kommer vi til minne, kjøpp 333Mhz hvis du ikke har tenkt å overklokke. Da minne er synkro med CPU og gir bedre ytelse i programmer enn 433Mhz. Skal du overklokke så kjøpp TwinMOS med Winbond 433-466Mhz da med en heftig CPU vifte kan du klokke en BARTON 2500 til 3000-3200 ... PS: hvis du vil ikke å opgradere minne i nærmeste framtid så kjøpp alrede no mye av en god minne. Her vil jeg anbefalle 2x512 TwinMOS med WinBond på 433-466Mhz. Da da du får en nye cpu om et-to år så å bytte minne er ikke nødvendig. Som du kanskje vett så jo raskere minne du har desto raskere cpu kan brukker eller overklokkes mer i AMD sin tilfelle. Til slutt skjerm ... en god 17" feks. Samtron koster 4,5 til 5-5,5 lapper. Så vil jeg anbeffale å kjøppe en vanlige 21" Samtron til 4,5-5 lapper. På den kan du se på 1600x1200 mens de billige flatte har max 1024x768 i oppløsning. Og dette er ikke lurt å kjørre en billig skjerm på max heile tiden ... Lenke til kommentar
Yobbo Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Takk for all informasjonen, var ikke så rent lite heller :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå