Gå til innhold

José Enrique sin treningslogg


Anbefalte innlegg

Informasjon om meg:

 


  •  
  • Alder: 17
  • Høyde: 1.82 meter
  • Vekt: 72 - 75 kg
  • Treningsbakgrunn: Fotball før i tiden

 

Informasjon om treningen min:

 

Jeg har først og fremst lagd denne loggen for min egen del. Her kan jeg skrive ned notater, se fremgang og ikke minst få hjelp om jeg lurer på noe. Jeg har nettopp startet med trening på studio, og hovedmålet mitt er å øke både kondisjonen min og bli generelt sterkere i kroppen (Kropp som ser bedre ut gjør heller ikke noe)

 

Jeg har litt magefett (ikke slik at man ser det igjennom t-skjorta kanskje, men skulle gjerne hatt det bort uansett). Kondisjonen er relativt dårlig. Som skrevet ovenfor er jeg ute etter å øke kondisjonen min og styrken. Målet når jeg blir gammel nok er å søke PHS - noe jeg tror jeg har sjans på siden jeg starter relativt "tidlig" med trening opp i mot dette.

 

Verdt å nevne:

  • Benkpress: 35kg én gang(første gangen jeg testet)
  • 3000 meter: 18 minutter og 15 sekunder 17 minutter og 40 sekunder.
     

Som dere sikkert ser er jeg ikke så veldig godt trent.. Og kosthold kan jeg nok bli bedre på..

 

Det var vel det jeg hadde på hjertet nå, så får vi se om jeg ikke kommer med noen spørsmål++ senere. :)

Endret av José Enrique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Har fått svar fra Forsvaret ang. innkalling til sesjon del 2. Jeg kom ikke inn, grunnen vet jeg ikke. Mistenker at det har noe med at jeg skrev at jeg har slitt litt med knæra mine og at jeg skrev at jeg ikke var i veldig god form.


 

Kondisjon:

 

Har kuttet ned 3000-meteren med 35 sekunder (fra 18 minutter og 15 sekunder til 17 minutter og 40 sekunder) :D. Satser på å løpe denne en gang til før jeg drar hjem til jul, ca 20. desember.

 

For å trene kondisjonen løper jeg intervaller. Intervalløkta varer 30 min. Jeg løper 3 minutter med høy hastighet (10 på tredemølla, regner med dette står for 10 km/t.. Med dette tempoet klarer jeg 3 minutter greit, men er forsatt sliten. Skal øke mer og mer fremover. 10.5/11/11.5/12 osv) for deretter å gå/jogge (6 km/t) i 3 minutter. Dette gjør jeg i altså i 30 minutter.

 

Er dette en god måte, eller finnes det noen bedre metoder for å øke kondisjonen? Som sagt løper jeg i 10 km/t på det meste, men burde jeg løpe slik at jeg er helt pudding etter disse minuttene? Skal man skikkelig andpusten før de tre rolige minuttene starter?

 

Takk for svar! :)

Endret av José Enrique
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...