Rabbern Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Si at du skal en tur til Nurbürging neste sommer, du vil ha en bil som du kan herje litt med på denne turen. Og fortsatt bruke den denne vinteren, altså kjøre gris med sladding og fart. Men det viktigste er for deg forbruk altså bensin/diesel og holdbarhet. For meg er planen uklar. Hva ville du valgt? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Volvo av litt eldre årgang? Vet ikke hvor mye den bruker, men fine å herje med på vinter'n, og holder godt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 En gammel 5- eller 3-serie vil nå jeg si! Da får man også noe som er hakket sprekere enn gamle Volvo-stridsvogner. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Ja, det har du jammen meg rett i, Gavekort Faen at jeg glemte dem EDIT: Gamle mercer er jo også fint. Heh Endret 19. november 2011 av jigaplow Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Hvis du skal kjøre på ringen, regner jeg med du skal ha noe som går litt greit. Isåfall ville jeg gått for en bil med original motor, eventuelt trimmet fornuftig med oppgraderte bremser/clutch/drivlinje generelt. En Volvo 940 turbo ville nok vært et godt valg. Eventuelt E36 320/325. Opel Omega med 3.0 literen skal også være bra, men se opp for rust. Det gjelder forsåvidt alle biler også. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 BMW 3-serie (E30) 325 Turbo. Synes dog bilen er for pen til å herjes med (hvis den er i pen stand, såklart) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 MB 190 2.3/2.5-16 E36 M3 Uansett ville jeg hatt en vinterbil, og evt. en sommer-/banebil.. Hvert til sitt bruk. 1 Lenke til kommentar
Timster Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Audi S4 med chip, ikke noen driftebil akkurat men med 300 hk skulle det da gå ann å legge ut baken:) Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Ford Sierra Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Ideelt sett ville Il Tempo Gigante ha gjort seg. Lenke til kommentar
Skullkrusher Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Måtte ha blitt en Sierra RS Cosworth. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hva er budsjettet? Høres rart å fokusere på bensinforbruk på en herje\banebil :S Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hadde nok kjørt en jaguar , så en episode av top gear hvor de kjørte fra et sted til et annet uten å fylle bensin og den klarte det http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31473911 Lenke til kommentar
Skullkrusher Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Litt annet forbruk på en 367 hesters bensinmotor, og en 200 hesters dieselmotor (som Jeremy Clarkson brukte i den Top Gear-episoden), da. Ville uansett hatt en mye lettere bil. Edit: Og en med manuellgir, ikke minst! Hva med en Kadett? 2.2i-motoren har vel rundt 130/140 hester og er fra Rekord, men i en bil på 800 kg burde det være plenty moro. Endret 23. november 2011 av FixedFrequencies Lenke til kommentar
Rabbern Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Har faktisk tenkt på en sånn Opel Kadett med annen motor. Den blir jo godkjent til og med 150hk så det er en mulighet. Men disse Kadettene er så dyre, spesielt for meg som bare er 15år og er villig til å bruke flere tusen arbeidstimer på å få noe strøkent og bra. Men kjenner en som har to kadetter der den ene står litt delvis i deler da det er sveiset rust på den nylig. Og en ganske så strøken en. Så kanskje jeg skulle spurt han, men må vel ha noen sterkere bremser for å slenge i en 2,2 liter eller noe rundt der. Hvorfor tenke forbruk på en herjebil/banebil er jo rett og slett at man får kjørt mer. Og for meg så er det hastighet på bane på sommeren og sladding på vintern, men etter 2-3 tusen arbeidstimer så vil jeg nok ikke bruke denne på vinteren. Kanskje hatt en som dro litt på turtall eller noe ordentlig morsomt. Med bil på en 7-8 hundre kilo så holder 130-140 hester i massevis i grunn. Lenke til kommentar
Skullkrusher Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Så du skal faktisk kjøpe en bil som du får godkjent (hvis du tenker å bytte motor, f.eks.) som du kan kjøre på bane med? Jeg ville nok ha hatt en hakket nyere bil (80-talls, iallfall!) om jeg skulle ha hatt den som bruksbil i tillegg, men samtidig så er jo gamle Opeler solide biler som skal være enkle å skru på. Lenke til kommentar
Rabbern Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Nei skal ikke bruke den som bruksbil men skal ha skilter på den. Så får jeg heller kjøpe meg en volvo 740 eller noe å kjøpe nye kammer og lette svinghjul å sveise sperre. Og rævkjøre den en vinter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå