esimar Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Hei, har nettopp kjøpt et gjennomkinoanlegg og tv. Alt er oppe og går som det skal borsett fra en ting. Og det er det å kjøre lyden fra tv ut gjennom anlegget. Jeg vet at jeg kan koble en dekoder gjennom anlegget og da vil det funke, greia er at jeg er lite interessert i å måtte kjøpe en dekoder når tven har innebygd kortreceiver. Løsningen ble da isteden å koble en optisk kabel fra tven til hjemmekinoanlegget. Dette SKAL jo egentlig funke siden tven har optical out og anlegget har optical in, men jeg greier ikke å få lyden fra tv, noe jeg synes er vesentlig, hva må jeg gjøre? Hjemmekinoanlegget: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626090 Tven: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/60PZ250N/lg-60-3d-plasma-tv-60pz250n Takker for svar Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Har du valgt den optiske inngangen på forsterkeren? Lenke til kommentar
esimar Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Har du valgt den optiske inngangen på forsterkeren? Det har jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Lyser det i kabelen om du ser i den enden som skal inn i forsterkeren? Lenke til kommentar
esimar Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Det gjør det også, ja Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Det tyder på at tven sender et signal, så om forsterkeren er stillt inn feil på noen måte får du sjekke opp, ellers kanskje den optiske inngangen ikke fungerer. Lenke til kommentar
esimar Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Det vil bare ikke virke, ekstremt irriterende med tanke på at det er nytt :(7 Edit: saken er løst, var en emballasje som var vanskelig å se som gjorde at det ikke virket Endret 19. november 2011 av esimar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå