Gå til innhold

Katt plutselig helt i ubalanse over natta


Gjest member-97590

Anbefalte innlegg

Gjest member-97590

Hoi, har en 12 år gammel katt heime, som alltid har vert en svært aktiv katt.

I dag var den plutselig helt ubalansert, og hadde problemer med å gå, dvs, den klarer å gå, men snubler og kaver over alt, og er VELDIG rolig i bevegelsene. Den pleier å bli overivrig visst man koser med den og begynne å klore og bite, men nå var bare låg han rolig og bare "koste seg".

Han hadde tilogmed ingenting i mot å bli løftet i lengre perioder... og det er uvanlig for han.

 

Han virker spesielt svak i bakbeina. Han krøyp bak sofaen min, og klarte ikkje å snu fordi det er så trangt der, så eg måtte faktisk bort å snu han manuelt, noe eg ALDRI har måttet før.

 

Ka skjer? Noen som kjenner igjen symptomene? Regner med livet hans er på randen. Merkelig at han skal bli så "slapp" helt over natta når han alltid har vert svært aktiv.

Faderen lurer på om han har fått slag eller noe.

 

EDIT: Han virker og ganske urolig, for han driver å går rundt over alt i huset, sakte men sikkert.

Han klarte ikkje komme seg opp trappa en gang uten å snuble og få hjelp.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke se bort fra at det har skjedd noe. Et slag eller drypp stemmer overens med oppførselen.

Dyr er dog rare og kan faktisk hente seg inn igjen fra slikt. Forutsatt at den ikke har smerter og kan ta til seg næring. Har sett hunder som har fått drypp og blitt nesten lamme i bakparten som hentet seg inn og har levd mange gode år etterpå.

 

Anbefaler dog å konsultere en dyrlege da det jo kan være noe helt annet, f.eks kreft.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Høres nesten ut som den er "dopa" - har du kanskje noen planter som produserer ferske skudd? Katter har en tendens til å jafse i seg sånt, og jeg har selv opplevd at katter da kan bli "stein".

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Yess, skal iallefall til dyrlege over helga.

Regner med så fort han får fisk å bite i, at næringa ikkje blir det store problem. Visst ikkje er det virkelig noe galt.

Virker ABSOLUTT som at han er dopa på noe, men kan ikkje skjønne ka det skal komme av.

 

Tiden vil nok vise!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...