Gå til innhold

Tips til nytt videokamera?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et nytt videokamera, men har ikke veldig mye penger legge i det.

Har sett litt på nett, men finner ingen nyere tester, derfor tenkte jeg kanskje noen her har tips til et bra og billig kamera?

Jeg kommer i utgangspunktet bare til å bruke det til å filme "hverdagssituasjoner", men vil gjerne ha et kamera som filmer greit selv i dårlig lys.

Noen som har erfaring med dette: SAMSUNG HMX-Q10BP eller SONY HDRCX115EB? De selger dem ganske billig på expert, men vil ikke kjøpe et dårlig heller.

Setter stor pris på tips!

Tar også i mot tips om kamera som er litt dyrere hvis det er knallbra!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marianne85 - jeg har et enda bedre tips til deg:

Gå i butikken og kjenn hvilket kamera du liker å betjene, og som du tror du vil trives med.

Alle merkene lager gode saker - ta det du intuitivt får godfølelsen for.

Kamera som filmer godt i dårlig lys er dessverre ofte dyre - det stiller større krav til mer lyssterk optikk.

Lenke til kommentar

Hei hei! Det er faktisk ett deluxe hd kamera!

Jo takk - med lyssvak f/3.2 fastoptikk - ikke en gang zoom. Og - det er "Inkludert evaluering programvare har begrenset funksjonalitet." WOW!

(I stedet anbefales det at man laster ned en av "microsoft film gjør, eple iMovie, ivrig freedv, voks, virtuelle dub".)

Det der ser ut som noe så ufattelig crap at det gjør fysisk vondt.

Morsomt også at posteren (Edit:url fjernet) har lagt inn andre innlegg hvor han advarer mot kjøp av dårlige kopivarer... :rofl::wallbash:

..Og det labre kopi-produktet, hvis du absolutt skal kaste bort pengene på det, kan du heller kjøpe annetsteds for $115 - under 700kr

(Liker forøvrig også at det kan ta bilder i 12 Megapiksler (4000x3000), når sensoren er på 5.)

Men - nok om dette tullete kopiproduktet. Trådstarter ville snakke om et ordentlig videokamera. Og alle du får kjøpt i en ordentlig butikk vil være bedre enn det rælet der.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...