neWhouZe Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg har kjøpt meg en Denon RCD-M38 cd-reciver som jeg jeg ønsker å koble til tven min. Jeg er helt grønn på hifi, så jeg lurte på om noen kunne forbarme seg over meg, og gi meg en hjelpende hånd:) Jeg har prøvd å koble tv med reciver via sånne røde og hvite audiokabler, men jeg fikk ikke det til. Trenger jeg noen andre kabler? Jeg fikk lyd hvis jeg koblet sammen reciveren med tuneren, så det funker jo greit. Grunnen til at jeg tenker det hadde vært greit å få lyden fra tv rett inn i reciveren er at jeg ønsker å kunne koble ting som ps3 og pc direkte inn i tv via hdmi, og at lyden da kommer ut på stereoanlegget. Er dette mulig? Jeg har også tenkt til å kjøpe meg en htpc av typen ASRock, og da ser jeg jo for meg at det letteste vil være å koble denne til tven uten å gå via tuner eller reciver. Det er mulig jeg er helt på jordet når jeg tenker på hvordan man kan kable disse sammen, så hvis det er en enkel måte å løse dette på, så hadde jeg satt pris på litt hjelp:) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Du skal kunne kople PC til TV, så hente signalet ned til receiveren. Hvilken TV har du, merke og modell? Så kan jeg sjekke manualen. Det er alltid en stereo utgang du kan bruke, gjerne optisk også, men den får ikke du brukt. Det er normalt flere røde og hvite kontakter bak på TVen, noen er innganger, andre utganger. Du kan ha bommet her. Normalt så er det en inngang for component eller PC inngangen. Enkelte må også aktiveres i menyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå