Gå til innhold

Hvilke hunder går godt over ens med Rottweiler?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har erfaring med hvilke hunder som går godt over ens med Rottweilere?

Har begynt å planlegge kjøp av ny hund. Dette vil skje til sommeren, da jeg har ferie, og vil ha god tid til valpen.

Har fra før en Rottweilertispe som går godt over ens med alt av dyr og mennesker, så fra hennes side vil alt gå greit.

Men lurte på om noen av dere har Rottweiler selv, og da sammen med en annen hunderase?

Har bestemt meg for at det skal være en annen tispe, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken rase...

Har sett på Staffordshire bull terrier, Dogo canario og Boerboel. Har lest om dem, og de er ikke anbefalt sammen med andre "bestemte" raser, da de er ute etter å ha kontroll.

Dette trenger jo nødvendigvis ikke være rett, da det har mye å si om valpene blir godt sosialisert, og at de har en eier som vet hvordan de skal gå frem.

Så hvis det er noen som har erfaringer med Rottweiler sammen med en av disse rasene, eller kan anbefale noen raser de går godt over ens med, så blir jeg veldig takknemmelig.

Er ikke interessert i små "bjeffehunder"... ( da hadde jeg heller anskaffet meg katt :p )

Svar mottas med takk!

Endret av Råttis
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Alle hunder går godt sammen bare de blir sosialisert og satt på plass når dem prøver sjefe :)

Men american akita, boerboel og rottweiler osv er kjent for å bestemme litt mye selv.

Så lenge hunden din kommer inn i huset som valp, og rottweileren din godtar valper, så er dette bare kos:)

Kan anbefale Boerboel på det høyeste. og snakk med Finn gjetanger, han kan jobben sin!

link til oppdretter: http://boerboel.no/

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Alle hunder går godt sammen bare de blir sosialisert og satt på plass når dem prøver sjefe :)

Men american akita, boerboel og rottweiler osv er kjent for å bestemme litt mye selv.

Så lenge hunden din kommer inn i huset som valp, og rottweileren din godtar valper, så er dette bare kos:)

Kan anbefale Boerboel på det høyeste. og snakk med Finn gjetanger, han kan jobben sin!

link til oppdretter: http://boerboel.no/

For genetikk er jo irrelevant.. ?

Jeg vet om mange tilfeller der det har vært bare herlig med valp, og når valpen kommer i puberteten har helvetet vært løs.. Resultatet er gjerne omplassering.

Og ja, dette skjer også for mennesker med et høyt kompetansenivå på feltet, langt høyere enn jeg har sett deg vise at du har..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...