petterg Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Nå har jeg ikke lenger noe valg - Tattoo'en må byttes. I den tiden jeg har hatt den har jeg prøvd enkelte andre androidstelefoner, og ingen har kunnet måle seg med tastaturet og ordforslagene i HTC sense. Jeg har aldri prøvd Samsung, ZTE eller Huawei. Er det noen som har brukt noen av disse som også har erfaring med HTC og kan komme med en sammenligning om hvordan tastaturene og ordlistene er på disse? Av tredjeparts tastaturer jeg har prøvd, har ingen av de gode hatt norsk ordliste. Det finnes selvsagt en haug jeg ikke har prøvd. Telefoner jeg vurderer er: Nexus S Galaxy S plus Galaxy S 2 (dyr) ZTE skate (vet lite om den) Huawei U8850 (fikk kommentar om ustabil dekning i amobils test) Øvrige krav: (Oppgraderbar til) Android 2.3.3 eller nyere (kreves av en app jeg trenger på jobb) God dekning Lang batteritid Stabil Kan brukes som router/modem for pc (helst via kabel pga maks batteritid på fjelltur i arbeidstiden) Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Hadde jeg vært deg ville jeg ihvertfall tatt bort Huawei telefonen! Den er en relativt ny kjede(ihvertfall slik jeg oppfatter det). Så jeg ville gått for S2 da jeg BARE har hørt bra ting om denne. Prisen er verdt det for denne telefonen! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Hvordan er tastatur og ordliste på samsungene? Hva får man egentlig av merverdi på S2 over S+ og nexus? Nexus har høyest klokkefrekvens av alle. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Du trenger ikke å velge telefon etter tastatur. Det kan du velge selv i etterkant uansett hvordan android-mobil du har. Anbefaler Swiftkey x. brukt det en god stund nå. og er absolutt verdt de 20-kronene Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg bruker også Swiftkey x men jeg synes det egentlig er plagsomt fordi jeg skriver ofte engelsk på mobilen og da begynner den å de engelske ordene om til norske... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Min erfaring med Swiftkey (30 dagers demo) er at den henger seg og man må reboote telefonen (eller bytte tastatur) for å få skrevet ferdig meldinger. Det skjer både på tattoo'en og x10. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Hvis du skal ha android, er swiftkey x best. og det har du vel på alle androidtelefoner. så... da anbefales såklart sgs2. eller note. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 S2 er i en egen klasse sammenliknet med de alternativene. Dobbelkjerneprosessor og mye bedre GPU i tillegg til den fantastiske skjermen er grunner nok til å velge den. Du får den jo nede i rundt 3000 enkelte steder. Swiftkey X er forresten det klart beste tastaturet eg har prøvd til android. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Hvor finner man S2 til 3000? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Hvor finner man S2 til 3000? Siba. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Den er jo frekk! NB! Ved nytegning av Champion abonnement tilkommer minstedebitering 49,- pr. mnd i tilegg til totalprisen under:2 869,- Minstepris er altså helt feil! Jeg har allerede en champion liggende i skuffen, så da slipper jeg antagelig unna akkurat den... Edit: Crap. Det var sherif jeg hadde i skuffen. Da skal det nok ros godt for å slippe unna. Endret 19. november 2011 av petterg Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Nå er S2 i hus. To ting jeg foreløpig har klart å irritere meg over: - når man har slått på låskode, er det ikke mulig å se dato uten å taste koden? - jeg finner ingen widget som klarer å skru av/på mobil data og bytte mellom 2g/3g. (Har funnet mange apper som skrur wlan, og bt av/på, som også skal kunne klare mobildata og 2g/3g, men de to nevnte funksjonene har ikke fungert i noen av dem.) Noen som har forslag til løsninger? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 En dum sak til: 3cx klarer ikke å registrere, og csipsimple er ustabil. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) - jeg finner ingen widget som klarer å skru av/på mobil data og bytte mellom 2g/3g. Powermenyen har mobildata av/på, og 2g/3g får du garantert en switch til med en eller annen widget. Nå har jeg ikke sgs2/android lengre selv, men vet jeg hadde en 2g/3g toggle widget en eller annen gang, med en av de mer populære togglewidgetene... husker desverre ikke navnet lengre. edit: mener at når du skrur av mobildata skrus den over til 2g/gsm/edge samtidig. Endret 5. desember 2011 av Slai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå