Gå til innhold

Ny telefon - skeptisk til tastaturer

petterg

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke lenger noe valg - Tattoo'en må byttes. I den tiden jeg har hatt den har jeg prøvd enkelte andre androidstelefoner, og ingen har kunnet måle seg med tastaturet og ordforslagene i HTC sense. Jeg har aldri prøvd Samsung, ZTE eller Huawei. Er det noen som har brukt noen av disse som også har erfaring med HTC og kan komme med en sammenligning om hvordan tastaturene og ordlistene er på disse?

Av tredjeparts tastaturer jeg har prøvd, har ingen av de gode hatt norsk ordliste. Det finnes selvsagt en haug jeg ikke har prøvd.

Telefoner jeg vurderer er:

Nexus S

Galaxy S plus

Galaxy S 2 (dyr)

ZTE skate (vet lite om den)

Huawei U8850 (fikk kommentar om ustabil dekning i amobils test)

Øvrige krav:

(Oppgraderbar til) Android 2.3.3 eller nyere (kreves av en app jeg trenger på jobb)

God dekning

Lang batteritid

Stabil

Kan brukes som router/modem for pc (helst via kabel pga maks batteritid på fjelltur i arbeidstiden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S2 er i en egen klasse sammenliknet med de alternativene. Dobbelkjerneprosessor og mye bedre GPU i tillegg til den fantastiske skjermen er grunner nok til å velge den. Du får den jo nede i rundt 3000 enkelte steder. Swiftkey X er forresten det klart beste tastaturet eg har prøvd til android.

Lenke til kommentar

Den er jo frekk!

NB! Ved nytegning av Champion abonnement tilkommer minstedebitering 49,- pr. mnd i tilegg til totalprisen under:

2 869,-

Minstepris er altså helt feil!

Jeg har allerede en champion liggende i skuffen, så da slipper jeg antagelig unna akkurat den...

Edit:

Crap. Det var sherif jeg hadde i skuffen. Da skal det nok ros godt for å slippe unna.

Endret av petterg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er S2 i hus. To ting jeg foreløpig har klart å irritere meg over:

- når man har slått på låskode, er det ikke mulig å se dato uten å taste koden?

- jeg finner ingen widget som klarer å skru av/på mobil data og bytte mellom 2g/3g.

(Har funnet mange apper som skrur wlan, og bt av/på, som også skal kunne klare mobildata og 2g/3g, men de to nevnte funksjonene har ikke fungert i noen av dem.)

Noen som har forslag til løsninger?

Lenke til kommentar
- jeg finner ingen widget som klarer å skru av/på mobil data og bytte mellom 2g/3g.

Powermenyen har mobildata av/på, og 2g/3g får du garantert en switch til med en eller annen widget. Nå har jeg ikke sgs2/android lengre selv, men vet jeg hadde en 2g/3g toggle widget en eller annen gang, med en av de mer populære togglewidgetene... husker desverre ikke navnet lengre.

edit: mener at når du skrur av mobildata skrus den over til 2g/gsm/edge samtidig.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...