consilium Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Vet hvilken DSLAM jeg er knyttet opp mot gjennom KAPAKS, men finnes det en offentlig liste over alle DSLAMers lokasjon i form av et kart eller adresse? Har hørt at Jara hadde noe liggende på sine sider fem-seks år tilbake, men finner ingenting nå. Ønsker å vite dette for å finne ut om det er andre nærliggende DSLAMer jeg kan kobles opp mot i stedet. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Snakk med din lokale montør. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jau, telemontører i området veit kjenner til knutepunkta. Kan jo ta en telefon til Relacom/Eltel å høre. TN putter deg vel uansett på den DSLAM-en som er "best egnet" - altså nærmest. De er ikke tjent med å ha en kunde som opplever dårlig hastighet/ustabilitet. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Denne informasjonen er konfidensiell med hensyn til rikets sikkerhet så tror ikke den har ligget offentlig noe sted. Dette er jo viktig infrastruktur som vil være mål i en krig/konflikt. Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Vet hvilken DSLAM jeg er knyttet opp mot gjennom KAPAKS, men finnes det en offentlig liste over alle DSLAMers lokasjon i form av et kart eller adresse? Har hørt at Jara hadde noe liggende på sine sider fem-seks år tilbake, men finner ingenting nå. Ønsker å vite dette for å finne ut om det er andre nærliggende DSLAMer jeg kan kobles opp mot i stedet. Som Rim skriver i sitt svar så vil dette gå på rikets sikkerhet, og man vil nok aldri få tilgang til å se oversikt over aktuelle DSLAMer. Som andre her skriver ta kontakt med ditt lokale montørselskap. Du kan ringe 815 44 149 og slå inn ditt postnummer for å finne ut av hvem som er nærmeste montørselskap. Ta høyde for at det kan være to og tre selskaper som har forskjellige ansvarsområder i en og samme by, og derfor kan telefonen ta deg til galt selskap. Det er Relacom, Sønnico og Eltel som er hovedselskapene for installasjoner/feilrettinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå