Gå til innhold

Forbedring av treningsopplegg

Broseph

Anbefalte innlegg

Halla! Førstegangsposter i trening og kosthold.

Jeg har trent en stund (1-2 år vel), men begynte ikke med "faste" 3 ganger i uka før i august eller noe. Jeg har pleid å trene bryst, skuldre, biceps og triceps på dag 1 og 3 og bein og rygg på dag 2. Jeg åpner 1 og 3 med benkpress og 2 med knebøy og fortsetter øktene med diverse egentlig, planlagt, men ikke så gjennomtenkt. Jeg pleier å gå for 3x8 på de fleste øvelsene. Jeg har aldri makset men for eksempel trener jeg med 50 kg i benkpress. Knebøy vet jeg ærlig talt ikke, jeg har ikke tatt beinøvelser særlig seriøst før nylig.

Jeg ser imidlertid at det er mye snakk om stronglifts, baseøvelser og 3x5/5x5 osv her omkring. Jeg er på jakt etter en litt mer gjennomtenkt plan, og lurer derfor på om dere kan fortelle litt om disse? Jeg vet at det er spurt og skrevet mye om det her, men jeg er ikke så erfaren, så jeg kunne trengt å få det "direkte" til meg.

Er for eksempel: Dag 1 Bryst/Biceps, dag 2 rygg/triceps, dag 3 bein/skuldre bra? Hvordan vil øvelsene se ut? I flere planer jeg har sett er det ingen isolasjonsøvelser, noe jeg har en del i mine økter, som for eksempel på biceps. Vil baseløftene ta seg av disse og gi meg progresjon, selv uten isolasjonsøvelser?

Hovedønsket mitt er å bli sterkere samt å bygge litt muskler for å se bedre ut/få bedre kroppsfasong. Behøver ikke bli ripped, da jeg er helt fornøyd med litt fett på kroppen, og kjæresten liker at jeg er litt kosebamse. Jeg har heller ikke motivasjonen til å ta det så langt.

Tusen takk for tips, det vil hjelpe meg masse! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går på samme program som deg, kind of.

Før jeg begynner, har jeg "oppvarming" på tredemølle.

Minutter 1-4

Oppvarming:50 prosent av maks fulgt av:

Minutt 5

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 6

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 7

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutt 8

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Spurt i 20 sekunder

Hvil i 10 sekunder

Minutter 9-12

Nedtrapping 50 % av maks

Spurter da på 22KM/Timen

Etter dette, kjører jeg på med programmet mitt.

Day 1: Chest, shoulders, triceps

Day 2: Back, Biceps

Day 3: Legs, abs

Day 4: Chest, shoulders, triceps

Day 5: Back, Biceps

Day 6: Legs, abs

Day 7: Grow

^Funker veldig bra, og jeg ser det som ett veldig bra program å følge

Lenke til kommentar

Okei takk, men hva slags program er det? Er det et spesielt 5x5 program eller noe sånt, og hvilke øvelser tar du?

Jeg vil også gjerne ha flere tilbakemeldinger om stronglifts, med et sånt treningsprogram deler man vel ikke opp øktene slik som over, siden man bare skal gjøre baseøvelser?

Lenke til kommentar

Ok, takk! Da er det hovedsakelig split jeg har holdt på med til nå da, dog ikke så nøye gjennomtenkt. Jeg lurer på om jeg skal gå for SL, eller det RYP-programmet som jeg synes virket bra.

Dette skrev jeg i den store trenigstråden også, men shoot; et par tanker som treffer meg når jeg ser på diettforslaget til for eksempel RYP: Så lang tid det må ta å forberede alt dette? Så DYRT det er? Også er jeg allergisk mot egg. Har dere noen diettips til en fattig student som er allergisk mot egg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takk! Da er det hovedsakelig split jeg har holdt på med til nå da, dog ikke så nøye gjennomtenkt. Jeg lurer på om jeg skal gå for SL, eller det RYP-programmet som jeg synes virket bra.

Dette skrev jeg i den store trenigstråden også, men shoot; et par tanker som treffer meg når jeg ser på diettforslaget til for eksempel RYP: Så lang tid det må ta å forberede alt dette? Så DYRT det er? Også er jeg allergisk mot egg. Har dere noen diettips til en fattig student som er allergisk mot egg?

Mye som inneholder proteiner vettu. Kylling og tunfisk funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...