Gå til innhold

Hvordan ta en framlengs salto? (front flip)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge hatt lyst til å lære meg en front flip. Har prøvd det på trampolinen, men klarer bare å lande på ryggen. Tørr ikke å hoppe altfor høyt i tilfelle jeg kan skade meg ved å enten snurre for fort eller for sakte. Klarte å lande på ryggen flere ganger, men etter en uke ble jeg redd og begynte å ta saltoen framleng men litt sjevt. Nå har jeg lagt ned trampolinen. Siden det begynner å bli vinter har jeg tenkt å prøve det ut i bassenget. Det ser ganske lett ut. Så en gutt på rundt 6 år klarte det uten å ha gjort det før. Han landet litt feil så jeg, så han gjorde det bare to ganger. Den andre gangen gikk det ikke så bra. Han gikk hele veien rundt men landet mer på ryggen en på fotene. Ble både imponert og litt flau. Det er både flaut og vondt å lande feil i vann. Hvordan skal jeg klare å ta en framlengs salto? Noen som har noen tips? Finns det flere enkle steder å gjøre det på isteden for å brekke nakken på trampolinen eller få vondt av å lande feil i bassenget? Siden jeg klarer å lande på ryggen når jeg tar framlengs, hvordan skal jeg klare å lande på føttene uten å brekke noe?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...