Gå til innhold

Lacie 1TB External Hard Drive Problem

Chubbyx

Anbefalte innlegg

Hei, Ei venninne av meg vil ha hjelp med og redde en Lacie 1TB External Hard Drive.

Ca 3 år gammel Ligner http://www.prlog.org/10231562-lacie-1tb-external-hard-drive-lacie-1tb-usb-20-hard-drive-301840k.html

Problemet vistnok er qvote: "når jeg plugger den inn slår den seg på, men får ikke kontakt med pcn før den slår seg av og på igjen, og sånn fortsetter den"

Har prøvd og bytte adapter/kabel.

Så jeg lurer på om det er et problem med kontaktbrønnen i kabinettet på eksternHD'en.

Tipper det lurer en Seagate barracuda under panseret. (men vet ikke for sikkert siden hva som helst kan vere under en LaCie)

Tanken er kanskje og fjerne hd'en fra ekstern kabinen og kjøre den med Sata/ide på min marskin og ta backup men redd for evt konsekvenser og skade som kan medføre om jeg begynner og tukle med den.

Noen som har hatt lignende problemer og evt løsninger?

Takker på forhold om svar.

Og Satser jeg er på rett tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en mulighet hvis feilen ligger utenfor disken, men siden feilen har en slik karakter du beskriver er jeg redd det kan være logikkortet eller motor som feiler og da vil du ikke få tak i disken samme hva du gjør.

Du bryter også reklamasjonsretten ved å demontere den. Nå er det dog ikke sikkert at det er så nøye da ikke alle eksterne disker har full garanti fra diskprodusent som i de fleste tilfeller er 5-10år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...