Gå til innhold

Hjelp med å kjøpe CPU kjøler.

lillemakken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger forslag og hjelp fra dere med å skaffe en CPU Kjøler til en i7 2600K.

Har også tenkt meg på harde overklokkinger, og målet er å nå mellom 4,8 - 5,0 Ghz.

P.S .. Om det hjelper så bruker jeg datamaskinen til veldig krevende spill som Metro 2033, BF3, Fallout - New Vegas /m ekstreme graphics mods.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg trenger forslag og hjelp fra dere med å skaffe en CPU Kjøler til en i7 2600K.

Har også tenkt meg på harde overklokkinger, og målet er å nå mellom 4,8 - 5,0 Ghz.

P.S .. Om det hjelper så bruker jeg datamaskinen til veldig krevende spill som Metro 2033, BF3, Fallout - New Vegas /m ekstreme graphics mods.

Tusen takk :)

Uten custom vannkjøling skal du ha vært ekstremt heldig med prosessoren din for å klare dette, med vannkjøling skal du være rimelig heldig for å klare dette.

Min 2600k er litt over gjennomsnittlig god, jeg når 4.8GHz stabilt 24/7 på 1.41V med custom vannkjøling og folding-temps (24/7) oppunder 70C. En H100 vil ligge minst 7-8C over dette på samme prosessor, den er da over hva jeg vil kalle smertegrensen. Jeg har klart å kjøre noen superPI-runder på 5.1-5.3GHz, men da var det kaldt på rommet og jeg ville ikke kjøre over 1.5V for å forhindre langvarig skade.

Bare for å nevne det, så støter man ofte på "vegger" med 2600k der den ikke vil høyere uansett hvor høy spenning man gir, de verste tilfellene jeg hittil har sett er 4500MHz på 1.42V

Kort sagt:

Ikke regn med å klare mer enn 4.5GHz på butikkjøling, alt over dette er en kombinasjon av flaks og ekstremt mye bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...