Gå til innhold

Knitring i lydkort

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sett at det er veldig mange som har det samme problemet som jeg har, men av alle muligheter har jeg ikke sett en løsning som har fungert for meg enda, derfor spør jeg om hjelp.

Jeg har en:

2 x 800mhz

1gb minne

nok av harddiskplass

trådløs mus og tastatur

Trust høyttalere

Problemet:

Det virker som om det blir knitring (crackeling eller støy) i lyden når maskinen må jobbe. Eksempler på dette kan være når jeg beveger musa over en internett-link, eller når jeg åpner IE. Det er i hovedsak kun IE som lager lydene, men jeg har fått det til å bli litt bedre ved å endre innstillinger i BIOS, sette på høye buffere og andre innstillinger i WinAmp. Det blir den samme knitrelyden om jeg bruker WMP.

- Det er ikke noe feil med lydkoret, da jeg har kjøpt et nytt nå som har samme feilen.

- Driverene til kortet skal være riktige, og av det nyeste slaget.

Håper på gode tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spenningsfeil på hovedkortet?

Jordingsfeil?

Har et støyproblem selv.

Når jeg ikke spiller noe lyd, så genererer musa støy. Irriterende..

I tillegg lager pcen en summing på høyttalerutgangen.

Denne er konstant, men merkes hovedsaklig bare med hodetelefoner.

Regner med at de aktive høyttalerne filtrerer bort summinga (men ikke "musestøyen"). Summing oppstår uansett om jeg bruker onboard lydkort elle sb live. Kan et annet lydkort løse det problemet? Har testa 3 headsett, 2 av lav kvalitet (et av dem trådløst) og et av en del høyere kvalitet (KOSS).

Musestøyen tror jeg er et onboard problem.

Lenke til kommentar

Jordingsfeil?

Har et støyproblem selv.

Regner med at de aktive høyttalerne filtrerer bort summinga (men ikke "musestøyen"). Summing oppstår uansett om jeg bruker onboard lydkort elle sb live. Kan et annet lydkort løse det problemet? Har testa 3 headsett, 2 av lav kvalitet (et av dem trådløst) og et av en del høyere kvalitet (KOSS).

Takk for kjapt svar :)

Det kan være en feil på hovedkortet, men jeg tviler på at det er en jordingsfeil (jeg har testet en del).

Forskjellen mellom ditt problem og mitt problem er at jeg bare får knitrelyden når jeg spiller lyd eller musikk (som er av god eller dårlig kvalitet).

Det finnes heller ikke et onboard lydkort på hovedkortet, så det eneste som genererer "virkelig" lyd, er et nytt "gammelt" creative lydkort.

Til å avslutte med kan jeg si at jeg har prøvd flere lydkort (bare creative), alle gir samme feil.

Lenke til kommentar
Til å avslutte med kan jeg si at jeg har prøvd flere lydkort (bare creative), alle gir samme feil.

Der har du feilen din!

Nei, men seriøst... jeg har hatt problem med spraking med sb live og kt7. Fikk høre live ikke var helt kompatibelt med kt133-chipsettet, oppgraderte til sb audigy; samme problem.

Jeg kan ikke tro at Creative ikke har greid å ordne et problem som var aktuelt for flere år siden!

Lenke til kommentar

Jordingsfeil?

Har et støyproblem selv.

Har akkurat samme problemet selv. Men jeg merker det bare når jeg bruker headset. Jeg bruker et onboard lydkort.

Lenke til kommentar

Jeg har det problemet på soundstorm'en på den nye nforce 2 PC'en min og hadde det samme problemet på den gamle 700 mhz celeronen min.

irriterende greier som jeg ikke forstår meg på!

Noen ganger irriterer det så mye at jeg får lyst til å spise han som lagte soundstorm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...