ZakkWylde4Ever Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Heisann. Bestemte meg for å oppgradere PC'en min for noen dager siden, og kjøpte i den sammenheng et ASUS Geforce GTX 570 skjermkort. Når jeg bytter ut dette kortet med mitt nåværende: Powercolor Radeon HD 5850 vil ikke pc'en boote. Jeg får en rekke med pipe lyder, (1 langt pip og 3 korte) noe som såvidt jeg vet betyr at det er noen form for kompabilitetsfeil med RAM'en. Men det skal det jo i teorien ikke være! Har sitti i 4 timer nå, denne grå fredagen i november og prøvd å fikse dette i håp om å få svetta litt Skyrim, men uten noe lykke. Håpær dere kan hjelpe meg litt! System speccs: Intel i5 750 prosessor P7P55 LX hovedkort 4 gig med Corsair Dominator RAM ASUS Geforce GTX 570 650 watts corsair strømforsyning. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Riktig fremgangsmåte ved bytte av skjermkort er å avvinnstallere driverne til det gamle kortet MENS det gamle kortet står i maskinen. Skru av maskinen, bytt til det nye kortet, slå på og innstaller driverne til det nye kortet. Hvis du bare nappet ut det gamle og banka inn det nye så skjønner ikke maskinen noen ting og du får ikke noe bilde. Lenke til kommentar
ZakkWylde4Ever Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Takk for svar! Jeg avinstallerte alle driverne til det gamle skjermkortet og har forsikret meg om at alle spor av det skal være borte, men allikevel. Jeg får som sagt bare disse pipelydene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Har du koblet i de ekstra strømkablene i kortet? Lenke til kommentar
ZakkWylde4Ever Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Jada, har to 6-pins PCI-E kabler som ble koblet sammen til èn 8-pins som går inn på skjermkortet. Denne som koblet dem sammen fulgte med i pakken til skjermkortet. Fortsatt det samme greiene! Lenke til kommentar
ZakkWylde4Ever Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 sup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå