The Crusher Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hei. Jeg lurer på om -12V brukes av hovedkort idag, eller om det bare er en del av ATX standaren for at psu'er skal passe på gamle hovedkort? Jeg skal bruke et ASUS AT4NM10-I, men lurer på om jeg trenger -12V. Skal nemlig lage en psu ut av en laptop lader, og lurer derfor om den vil bli brukt av det hovedkortet i det hele tatt eller om jeg kan droppe den. På forhånd, takk for svar. Hilsen, Crazyjoey Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det kortet har RS-232, så jeg antar -12V brukes der. Men tipper det er det eneste, og du ikke vil merke noe om den mangler. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Et raskt google søk fortalte meg at RS-232 er com porten? Jeg bruker ikke den porten, så om det er det eneste som bruker -12V, så trenger jeg vel ikke -12V heller da. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Kan ikke garantere det, men det er en kvalifisert gjetning at det går bra. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Ok, takk for svar. Får prøve uten og se om det går. Om det ikke går så får jeg se om jeg får til -12V. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Du sa at hovedkortet jeg linket til brukte det bare til com porten, men hva med andre hovedkort som ikke har com port, bruker de -12V, eller er det bare en del av ATX standaren for og støtte gamle hovedkort? Endret 19. november 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Det er jo en del av ATX standarden, så kortet har det tilgjengelig enten det brukes eller ikke. RS-232 er en veldig gammel teknologi, og det pleide å bruke +-12V. Jeg kan ikke se for meg noe annet som skulle ha bruk for -12 nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå