Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med lags

Anbefalte innlegg

Hei,

har lenge hatt problemer med lags når mamma er på nettet, og det begynner å gjøre meg ekstremt irritert. Vi har 5 mbits linje ned, 400 kbit opp. Når jeg sitter i et spill og hun sitter på nettet (facebook), får jeg sykt med lags. Det jeg lurer på i sammenheng med dette, er om det er mulighet for meg å grensesette nettverksbruken hennes sånn at hun ikke kan overgå en viss nedlastingshastighet e.l. Eller heller kunne sette av en del av nettet for meg selv, sånn at spillene ikke blir påvirket når hun sitter på nettet.

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en slik nettlinje bør ingen være på nettet i noen form mens du spiller.

Det er såpass ille, ja? Hvor mye skal til fra min/kundene sin side til å få telenor til å bygge ut? Er relativt mange som bor utover her hvor jeg bor, 20 min fra tromsø sentrum.

Lenke til kommentar

Visst du hadde hatt en linje på 20/20 så hadde folk kunnet være på linja mens du spiller.

Telenor er kjip på å bygge nye sentraler og det er det de må gjøre i ditt tilfelle mest sannsynlig for å få opp hastigheten.

Jeg gamer uten lag med en linje på 2,7-2,8MB og spillet det går i er BF3.

Men ingen andre er på linjen min mens jeg spiller,hadde noen vært det hadde jeg ikke kunnet spille,er kun meg på linjen i huset.

Telenor er ganske kjipe på utbygging av hastighet til de som allerede har adsl har jeg hørt.

Dere kan kanskje høre med Ventelo om de har noe fiber tilgjengelig i nærområdet?

Her hvor jeg bor er det startet en underskriftskampanje rettet mot Ventelo for å få de til å satse på fiber her hos oss...

jeg bor på Bardufoss i troms...

Endret av Stian V.H
Lenke til kommentar

Skjønner. Ja, går en del i BF3 her også, og det er umulig å spille med lags da skuddene ikke registreres på dem, men de gjør det på meg mens jeg lagger.

Hvordan fungerer egentlig det der? Selv om telenor bare kan levere 5 mbit ut hit, kan andre selskaper levere høyere hastighet? Og er ikke ventelo et datterselskap av telenor?

Edit: later til at NextGenTel leverer 20/1 mbit ut hit hvor jeg bor. Ved eventuell bestilling av nettet, hvordan vil det være å legge over til NGT fra telenor? Vil jeg være uten nett i en periode? Er dette pålitelig i det hele tatt?

Endret av Eloquent
Lenke til kommentar

Fiber gir tilnærmet ubegrensede hastigheter.

Grensen fra sentral til bruker sies å være rundt 4km på telenor adsl med sine kobber kabler.

Dette vil si at jo lengre unna sentralen du er jo lavere hastighet får du...

Dersom du har mulighet for nexgentel 20/1 så burde du nok absolutt gå for dette.

Du blir nok neppe uten nett mere enn et par timer den tiden omkoblingen tar,men dette spør du bare NGT om.

Lenke til kommentar

Har ringt rundt, og det viser seg at vi har høyeste hastigheten som kan leveres ut hit. Det jeg lurer på nå, er hvordan jeg skal få telenor til å bygge ut linja. Vi er mange folk som bor her, og vi bor bare 1,7 km fra nærmeste sentral, så utbygging burde ikke være for stressende for telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...