Gå til innhold

Stanser utvikling av Outlook Express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge Dean vil all den fremtidige utviklingen av e-postprodukter på "forbruker"-nivå kanaliseres mot Hotmail.com og MSN.

For noen idioter. Hvem gidder vel bruke web-basert email? Dette har de gjort bare for å tjene annonsekroner. For en utrolig frekk nedvurdering av oss forbrukere, å komme med en sånn uttalelse. Akkurat som vi er så brød i huet at vi ikke trenger en pop3 klient med kan greie oss med Hotmail. Får stadig mer lyst til å droppe hele Windows og all MS-software.

Lenke til kommentar

ikke no problem for meg det. bruker ikke shiten en gang jeg. jeg bruker MS outlook jeg å den ser det ikke ut som at går dukken enda. ellers så kan jeg bruke noen andre program som jeg h ar liggende. skal prøve Foxmail snart nå, skal sjekke om Norton søker igjennom mailenene når jeg bruker Foxmail, håper det gjør det for da trenger jeg ikke MS OFFICE :D

Lenke til kommentar
Kritikere vil kalle dette en videreføring av "extend and embrace", eller Microsofts vane for å bundle eller å tilby gratis programvare for å vinne markedsandeler - for så å enten ta penger eller introdusere proprietær teknologi for det når det har blitt populært nok.

 

Jau det høres ut som MS.... snart komer dæm væl ut med samme programe men da må du kjøpe lisens for å bruke det. :(

 

Æ synes det e bra at dæm gjør det... da blir det mere konkuranse og et mere åpent marked.....

Lenke til kommentar

Når MS nå annonserer at Hotmail er fremtiden, så tar jeg det som et tegn på at Bill Gates & Co også skal ha mulighet for å lese eposten til folk. Fra før av finnes det tusenvis av "sikkerhetshull" i alle Windowsversjonene der "folk utenfra" kan få adgang til innholdet i datamaskinene. Å tro noe annet enn at MS ikke har planlagt noe annet enn å snoke i PC-ene vil være den største tåpeligheten jeg har hørt om. Det startet allerede med Windows 95 og installerens deres som sendte vital informasjon tilbake til til MS fra brukerne, spesielt i de tilfellene der MS hadde konkurrerende programvare.

 

Det samme gjelder EFS. Er man så dum at man setter passord på en mappe, og må gjøre endringer i systemet i ettertid slik at nøkkelen til koden "forsvinner", så er man i virkelig trøbbel. Men MS er i stand til å låse opp slike beskyttede mapper på no-time.

 

Hadde det ikke vært flott for MS om de kunne kontrollere alt på Internett, inkludert alle datamaskinene? Litt av en ønskedrøm for oss andre ! Operativsystemer og epost er de første skrittene i "riktig retning".

 

Hadde jeg kontrollert bare 1 % av epost og programvare på samme måten som Microsoft, ville jeg vært milliardær på support i dag.

Lenke til kommentar
Har nettopp gått over til linux... Takk og lov.

 

ja nå var du heldig, nå slapp ut og oppleve at OE ble fjærnet fra Windows :) og kan som heldig linuxbruker fortsatt bruke....ehhh...ikke OE...

 

er det bare jeg som ikke klarer og se logikken i det :lol:

 

 

 

Men synes det er fint at Ms fjærner OE jeg, da slipper jeg og gjøre det :p

Lenke til kommentar

Har aldri likt Outlook, så det spiller ingen rolle for meg om de fjerner Outlook.

Men, det er dumt at man legger ned videre oppdateringer av et så mye brukt program som Outlook. Så og si mesteparten av verdens befolkning (altså, vanlige pc-brukere) bruker Outlook. Og Outlook er jo velkjent å være fulle av feil og kommer det ikke oppdateringer til Outlook, så er det rett fram for folk som lager Virus, trojanere osv...

Lenke til kommentar

OE er kanskje ikke verdens beste e-postprogram, dog det er enkelt og bruke og har en klar fordel fremfor vanlig Outlook når du har flere e-post adresser i samme klienten, ved at du kan bestemme hvilken du vil sende ifra. Ja ja får enten finne meg en annen klient eller benytte en gammel OE versjon.

 

Hotmail til mail og MSN til nettlesing virker ikke særlig fristende, og det kan det heller ikke gjøre for den jevne bruker skulle jeg tro.

 

Men det er vel på tide å putt et bredere blikk på andre produkter.

Lenke til kommentar
I følge Dean vil all den fremtidige utviklingen av e-postprodukter på "forbruker"-nivå kanaliseres mot Hotmail.com og MSN.

For noen idioter. Hvem gidder vel bruke web-basert email? Dette har de gjort bare for å tjene annonsekroner. For en utrolig frekk nedvurdering av oss forbrukere, å komme med en sånn uttalelse. Akkurat som vi er så brød i huet at vi ikke trenger en pop3 klient med kan greie oss med Hotmail. Får stadig mer lyst til å droppe hele Windows og all MS-software.

 

Hva hindrer deg ? :wink:

 

Personlig kan jeg anbefalle mitt alternativ:

Linux med Evolution som epostleser. Et kraftig alternativ til Outlook.

Lenke til kommentar
Det finnes da ørtig forskjellige gratis email program.  Om vi mister et av dem spiller ingen rolle.

 

riktig! Blir helt feil å tolke dette som en trussel fra MS sin side. Kanskje like greit i og med at Outlook har vært full av bugs og sikkerhetsbrister. Det florerer med gode alternativer, og mange av disse er til og med gratis.

Nei, dette var egentlig bare godt nytt (til tross for at jeg bruker OE selv, og har få problemer med det.....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...