Skognisse Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Hei! Har en del kamerater som har fått installert fiber fra Agder Breiband. Men det virker som om nettet er veldig "overbelastet" . på kveldstid får en gjerne ikke mer en 10-12 megabit, selv om en har 30/30. Ved tracert så ligger alle hoppene etter lyse nettet (fra Nix og utover) på 20-25ms+. Det virker jo med første øyekast, som kapasiteten til Altibox er litt overbelastet gjennom Nix ? Andre som opplever det samme ? Merker det og på min ISP (TDC) at det går tregt på kveldstid, og søndags ettermiddag/kveld er helt forferdelig. Endret 18. november 2011 av Skognisse Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hei! Har en del kamerater som har fått installert fiber fra Agder Breiband. Men det virker som om nettet er veldig "overbelastet" . på kveldstid får en gjerne ikke mer en 10-12 megabit, selv om en har 30/30. Ved tracert så ligger alle hoppene etter lyse nettet (fra Nix og utover) på 20-25ms+. Det virker jo med første øyekast, som kapasiteten til Altibox er litt overbelastet gjennom Nix ? Andre som opplever det samme ? Merker det og på min ISP (TDC) at det går tregt på kveldstid, og søndags ettermiddag/kveld er helt forferdelig. Det kommer helt ann hvilket stamnett leverandøren har, Altibox i seg selv er kun leverandør av produktet og de forskjellige kraftlagene som benytter Altibox som leverer "stamnett", så om de har et dårlig samband så kan det fort hende denne er overbelastet. De fleste leverandører har oversikt og øker kapasiteten på "nodene" så snart de når 80-90% av total kapasistet. Har selv VDSL linje og opplever aldri problemer med hastighet, har alltid fått det jeg skal ha og vel så det, har mulighet for fiber gjennom BKK her også, huseier har dette lagt inn hos seg og der er det veldig varierende hastighet på linjen ettersom når på dagen det er og det var en av grunnene til at jeg foreløpig ikke har lagt inn fiber hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå