Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil det hjelpe å gå ned i vekt?

screenman

Anbefalte innlegg

Forrige gang jeg veide meg (rundt 1 måned siden), så veide jeg 69,5kg.

Jeg veier sannsynligvis omtrent det samme nå.

Jeg har nesten helt flat mage, litt feite/tykke lår, men jeg har fortsatt bollekinn i ansiktet (litt som dette, bare en del tykkere, og ansiktet er ikke blitt særlig tynnere/flatere siden jeg veide ca. 80kg.

Vil ansiktet bli tynnere/flatere/mindre og mer som dette om jeg går mer ned i vekt?

Eller vil dette si at det må fettsuging eller plastisk kirugi til?

Dette har nå nemlig gått veldig inn på meg siden jeg var hos frisøren idag, og så meg i speilet. Og jeg er nesten på kanten av selvmord på grunn av dette.

Dette går faktisk VELDIG inn på meg. Utseende er nemlig det jeg av alle ting bryr meg mest om.

Takker for svar.

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man går ned i fettprosent vil man miste fett over hele kroppen og vil kunne få "innhul" i ansiktet/kinnene. Alle er forskjellige så noen har mer naturlig "bollekinn" og andre har mer avlangt ansikt etc.

Hvor høy er du? Trener du? Hvor gammel er du? Hvis du vil se mer ut som emobildet er det bare å hive seg i kardio/fettforbrennings trening.

1: Slutt å vei deg.

2: Sett opp skikkelig dietplan hvis du vil gå ned i vekt. Hva du putter i deg av mat har alt å si.

3: Tren kardio OG styrketrening. Hjelper ikke å løpe seg i hjel og slutte å spise tho.

4: Å se bra ut er flott det, men det hjelper ikke å se bra ut hvis man er helt tom inni :3

-

Tren 3 dager uka. Du kan kjøre både kardio og styrke på samme dag.

GLHF og vær fornøyd med det ansiktet du har.

Endret av LNF
Lenke til kommentar
Hvor høy er du? Trener du? Hvor gammel er du? Hvis du vil se mer ut som emobildet er det bare å hive seg i kardio/fettforbrennings trening.

Jeg er 1.79 høy.

Jeg trener litt styrke (ca. 15min) hver dag. Men har sluttet å trene nå, da jeg har sluttet å spise.

Jeg er 18 år gammel.

Endret av screenman
Lenke til kommentar

2: Sett opp skikkelig dietplan hvis du vil gå ned i vekt. Hva du putter i deg av mat har alt å si.

3: Tren kardio OG styrketrening. Hjelper ikke å løpe seg i hjel og slutte å spise tho.

4: Å se bra ut er flott det, men det hjelper ikke å se bra ut hvis man er helt tom inni :3

-

Hvorfor hjelper det ikke å "løpe seg i hjel" og slutte å spise?

Man går iallefall fortere ned i vekt av det.

Lenke til kommentar

-

Hvorfor hjelper det ikke å "løpe seg i hjel" og slutte å spise?

Man går iallefall fortere ned i vekt av det.

Man skal da vitterlig gå ned i vekt på en sunn måte, og da gjelder det å spise riktig. Hvis man slutter å spise vil kroppen gå i "nødmodus" og senke forbrenningen. Dette vil også gå ut over muskelmasse, og ved vektnedgang er det ikke musklene man har lyst til å miste, men fettet.

Lenke til kommentar
Jeg er 1.79 høy.Jeg trener litt styrke (ca. 15min) hver dag. Men har sluttet å trene nå, da jeg har sluttet å spise.Jeg er 18 år gammel.

1: Slutt å vei deg.2: Sett opp skikkelig dietplan hvis du vil gå ned i vekt. Hva du putter i deg av mat har alt å si.3: Tren kardio OG styrketrening. Hjelper ikke å løpe seg i hjel og slutte å spise tho.4: Å se bra ut er flott det, men det hjelper ikke å se bra ut hvis man er helt tom inni :3-Tren 3 dager uka. Du kan kjøre både kardio og styrke på samme dag. GLHF og vær fornøyd med det ansiktet du har.
Hvorfor hjelper det ikke å "løpe seg i hjel" og slutte å spise?Man går iallefall fortere ned i vekt av det.

Først: Hvis du har tenkt å gå ned mer i vekt så vil du gå over kanten til undervektig.

Hvis du slutter å spise vil du kun bli slapp og føle deg uvel, også hvis du ikke spiser rett kan du å ende opp med mangelsykdommer som gjør alt enda værre. Uten mat vil du miste muskelmasse som fører til at du kanskje ser tynn ut men er det no digg når man ikke har noen muskler igjen? Hvis du trener for mye kardio vil du overbelaste kroppen. Det kan ta lang tid å bli bra igjen etter overtrening, spesielt når du ikke spiser noe mat som kroppen bruker til å "bygge seg" opp igjen.

Gjør som jeg anbefalte, tren 3 ganger i uka. Få satt opp en skikkelig kostplan og vær tålmodig når det gjelder resultatene for de kommer ikke over natta. Grunnen til at du skal slutte å veie deg er blant annet fordi vekta kommer til å variere når man trener, psykisk og når du trener styrke vil du bygge opp muskler som vil veie mer som vil vises på vekta. Man kan veie mye, f.eks være "overvektig" i følge BMI skalaen og fremdeles være fit og ha lav fettprosent. Hvis du trenger hjelp til trenings/kostholdsprogram kan du /pm så kan du få en pekepinn.

Oppsøk hjelp som Gypsy sier hvis du ikke klarer å komme ut av det selv.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

du er jo normalvektig, men kan jo tenkes du har store kinnben!

jeg er slank, men har "bolle"kinn selv, og er fornøyd med det! vi er alle forskjellige, og det er viktig at man er fornøyd med seg selv! :) vi lever i en verden hvor vi setter altfor store krav til oss selv og utseendet.. har du et type firkantet kraftig ansikt som meg, kan en kort hårklipp med f.eks rett pannelugg få ansiktet til å se rundere ut! jeg er veldig fornøyd med en lang skråklipt pannelugg og langt hår i v-klipp! det har en smalende effekt på meg iallefall! sminke kan også fremheve og gjemme! :)

Lenke til kommentar

Når man går ned i fettprosent vil man miste fett over hele kroppen og vil kunne få "innhul" i ansiktet/kinnene. Alle er forskjellige så noen har mer naturlig "bollekinn" og andre har mer avlangt ansikt etc.

Er det mulig å få et mer avlangt ansikt og "innhul" i ansiktet/kinnene ved hjelp av plastisk kirugi, dersom det å gå mer ned i vekt ikke hjelper på det?

Jeg tror nemlig at jeg har mer naturlig "bollekinn" enn avlangt ansikt.

Endret av screenman
Lenke til kommentar

Er det mulig å få et mer avlangt ansikt og "innhul" i ansiktet/kinnene ved hjelp av plastisk kirugi, dersom det å gå mer ned i vekt ikke hjelper på det?

Jeg tror nemlig at jeg har mer naturlig "bollekinn" enn avlangt ansikt.

Tren og spis sunt, hvis du fremdeles har "bollekinn" når du har en lav fettprosent, noe jeg ikke tror du har fra før eller kommer til å ha da tho. Da kan du vurdere plastisk kirurgi, men vent til du er over 25 år. Kroppen vokser fremdeles når du er 18 år og det er mye som kan forandre seg.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten helt flat mage, litt feite/tykke lår, men jeg har fortsatt bollekinn i ansiktet (litt som dette, bare en del tykkere, og ansiktet er ikke blitt særlig tynnere/flatere siden jeg veide ca. 80kg.

Mener du virkelig at fyren på bildet har 'bollekinn'?

For hvis du synes det så tror jeg du har et problem, og du bør oppsøke noen for å få hjelp.

Lenke til kommentar

Mener du virkelig at fyren på bildet har 'bollekinn'?

For hvis du synes det så tror jeg du har et problem, og du bør oppsøke noen for å få hjelp.

Nei, jeg mener og sa ikke det.

Les igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...