Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Litt hjelp angående Mobil Bredbån

Anbefalte innlegg

Såe, nettet vårt hjemme er klikka, den trådløse rutern min funker ikke på våre greier, og det koster to tusen kroner å få fikset det, men så kom jeg på en ny ide, istedet for å betale 2 tusen kroner, og ha dritt nett, som flere bruker, så tenkte jeg på å kjøpe et mobilt bredbånd fra Telenor.

Nå veit jeg ikke helt hva som er best osv, så lurte på om dere kunne gitt meg litt infor osv ;)

Her er noen av de jeg har sett på;

http://www.telenor.no/privat/mobiltbredband/mobiltbredband_199/

eller

http://www.telenor.no/privat/mobiltbredband/mobiltbredband_149/

Jeg bor i en by, så dekning er det nok uansett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+ Hva mener de med;

4 GB per måned er inkludert i prisen. Tilsvarer ca 10 timer bruk per uke når du sjekker e-post og facebook, leser nettaviser, streamer musikk, ser web-TV og litt film og fotball

Mener de at jeg bare kan sitte ca 10 timer per uke på internet, og etter det setter de ned hastigheten til 128kbs?

Skjønner ikke en dritt av det der :p

Lenke til kommentar

+ Hva mener de med;

4 GB per måned er inkludert i prisen. Tilsvarer ca 10 timer bruk per uke når du sjekker e-post og facebook, leser nettaviser, streamer musikk, ser web-TV og litt film og fotball

Mener de at jeg bare kan sitte ca 10 timer per uke på internet, og etter det setter de ned hastigheten til 128kbs?

Skjønner ikke en dritt av det der :p

4 GB per måned inkludert i prisen (holder man musen over sier den 6 GB) betyr at man kan bruke 10 timer maks trafikk per måned. Dersom du surfer diskusjon i en time og leser litt avis, vil du nok ikke bruke disse 6GB. Bruker du tung trafikk, laster ned film, mye mail, youtube, eller Torrent, kan du bruke opp måneds-kapasiteten på 10 timer.

Dessuten er det ikke noen høy hastighet i forhold til hva man kan få i dag. Vanlige hus har i dag 10-20Mbit.

Med andre ord: trenger du nett til facebook, og lett surfing (ikke youtube/torrent/nett-tv) kan du skaffe deg mobilt bredbånd

Lenke til kommentar

Skal du bare surfe på internet, skaff deg heller USB mobil med kontantkort fra telenor. hvis 10 per dag grensen er ennå. Riktignok kan det bli dyrt/tregt, men kan bli billig på lengere strekninger, eventuelt ta anen hver dag.

Hvis det er ikke er endret, siden sist sommerferie, så valgte jeg den løsningen, isteden for å gå på internetsteder. Da jeg hadde en del penger på kontantkontoen.

Personlig hvis jeg skulle valgt med mobil bredbånd ville jeg gått for netcom 4G i oslo isteden, muligens bergen/trondheim også er mulig nå? Etter hva jeg har lest er hastighen ca 40 mbit det høyeste men det er fult brukbart ennå. Når VDSL knapt lever den hastigheten per dags dato, men riktignok kan det variere litt ut i fra hvor mange som er på nett. 55 kr per måned det første halvåret er fristende, er billigere en det som var tidligere. Tror det var 69 kr per måneden tidligere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...