Gå til innhold

er dette et bra opsett til 15000kroner??


Anbefalte innlegg

jeg skal ha ny pc og det skal være fra psdata så jeg har satt opp et opsett. så derfor vil jeg gjerne høre hva dere syntes!!

 

 

 

Type Slett Antall Pris Totalt

 

Intel CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 3.0GHz 800MHz 512kB Boxed, BX80532PG3000D 3137.09 3,137.09

 

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns AluminiumHeat Spreader 2,5-2,8V, GE5123200B 755.00 1,510.00

 

Creative Soundcard SB Live! Player 5.1 Bulk, 70SB006002012 237.90 237.90

 

Chieftec Case Midi ATX Tower Silver 340W W / Door Scorpio, TX-10SL-D 715.00 715.00

 

Labtec Speaker Arena-530 5-Set / 31W Retail , 970051-0914 399.00 399.00

 

Microstar Mainboard S-478 Intel 865PE ATX Audio LAN SATA 800MHz Retail, MS-6728/865PE NEO2-LS 840.00 840.00

 

Hitachi Harddisk 180.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB Deskstar 180GXP, IC35L180AVV207-1 1235.00 1,235.00

 

Aopen CD-RW 52X / 24X / 52X ATAPI Internal Retail, CRW5224 315.00 315.00

 

Hyundai Monitor 19" TCO99 30-107KHz 1600x1200 / 85Hz Imagequest, P910 PLUS TCO99 1345.00 1,345.00

 

Connect3d VGA-Card All In Wonder Radeon 9700 Pro 128MB DDR AGP DVI Retail, ATIC3D-5003 2745.00 2,745.00

 

Netto: 12,478.99

 

MVA: 2,994.96

 

 

Totalt NOK 15,473.95

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde byttet ut chieftec kabinettet?

hvis du ikke har planer om å se på tv på pc-en så hadde jeg gått for et sapphire radeon 9800 pro som er 200 kr dyrere, men da må du handle fra komplett.

Hvorfor? Er Sapphire bedre enn Connect3D?

Tror ikke det er den helt store forskjellen nei.

Lenke til kommentar

Kjøp amd da behøver du ikke lydkort osv fordi nforce har bra innebygd og du kan bruke mere penger på skjerm osv btw. 9800 np koster 2900kr..

msi er et buggy merke har jeg hørt!

og blås i å kjøpe høytalere og kjøp noen skikkelige headphones feks hvis du skall spille mye spill (kan spille høy mussik uten å forstyrre andre)

 

Amd 2500xp eller 2800xp - Abit NF7-S v 2.0 - 512ddr pc3200 twinmos m windbond - aopen H600B 350 w psu m 120mm fan - seagate 160 gb ellerno serial ata - Aopen CD-RW 52X - sennheiser hd497 - radeon 9800 np

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Amd er bra det også og dessuten oppgraderer folk veldig ofte og en viktig ting når det gjelder kvalitets følelsen av en pc er skjermen! bruk 3.5k på en skikkelig 19" skjerm (les tester reviews osv)

Lenke til kommentar
Kjøp amd da behøver du ikke lydkort osv fordi nforce har bra innebygd og du kan bruke mere penger på skjerm osv btw. 9800 np koster 2900kr..

msi er et buggy merke har jeg hørt!

 

:yes::yes:

 

gå for AMD, sparer masse peng på det.billiger hk, billigere cpu og slipper extra utgifter med lydkort.

MYE billigere og omtrent samme ytelse

Lenke til kommentar
hadde byttet ut chieftec kabinettet?

hvis du ikke har planer om å se på tv på pc-en så hadde jeg gått for et sapphire radeon 9800 pro som er 200 kr dyrere, men da må du handle fra komplett.

Hvorfor? Er Sapphire bedre enn Connect3D?

Tror ikke det er den helt store forskjellen nei.

eeeh jo.

Det var snakk om C3D AIW 9700 projeg snakka om et 9800 pro!

Hvis 9800 pro blir for dyrt gå for 9800.

Bedre ytelse enn C3D AIW 9700 pro,men mangler tv inngangen.

hvor fant du det C3d kortet?

jeg finner det ingen plass og i hvertfall ikke til den prisen.

kosta rundt 3400 de plassene jeg lette.

Lenke til kommentar
Kjøp amd da behøver du ikke lydkort osv fordi nforce har bra innebygd og du kan bruke mere penger på skjerm osv btw. 9800 np koster 2900kr..

msi er et buggy merke har jeg hørt!

 

:yes::yes:

 

gå for AMD, sparer masse peng på det.billiger hk, billigere cpu og slipper extra utgifter med lydkort.

MYE billigere og omtrent samme ytelse

 

nåja... hvis man ser på testene på f.eks. tomshardware er det nok ganske stor ytelses forskjell på AMD og Intel... PR-ratingen til AMD er jo helt ute å kjøre. Han vil selvfølgelig ikke merke noe særlig til dette i daglig bruk, men et Intel system varer da litt lengre. Men som har vært sagt så mange ganger før, alt kommer annpå budsjettet du har.

Jeg bruker MSI nå, som du kan se i signaturen min, dette fungerer helt glimrende, og er helt uovertruffent til overklokking, trenger ikke restarte maskinen en gang. Det hovedkortet jeg har har også de fleste ting innebygget... (lydkort(6 kanals), nettverk osv...)

 

Til trådstarter: Velg det du har lyst på og/eller råd til, alt kommer ned til hva du velger, du vil bli fornøyd uansett.

Kan forresten anbefale Radeon 9800Pro :)

 

Til jokki: det eneste som er med AIW er vel at det har innebygget tv-kort og at du kan ta opp ting fra tv'en til PC'en, men det er og en funksjon mange av de ikke AIW kortene har... da pleier det å stå ved siden av spesifikasjonene som VIVO (Video In Video Out). (sorry hvis jeg misforsto deg)

Lenke til kommentar
Kjøp amd da behøver du ikke lydkort osv fordi nforce har bra innebygd og du kan bruke mere penger på skjerm osv btw. 9800 np koster 2900kr..

msi er et buggy merke har jeg hørt!

 

:yes::yes:

 

gå for AMD, sparer masse peng på det.billiger hk, billigere cpu og slipper extra utgifter med lydkort.

MYE billigere og omtrent samme ytelse

 

nåja... hvis man ser på testene på f.eks. tomshardware er det nok ganske stor ytelses forskjell på AMD og Intel... PR-ratingen til AMD er jo helt ute å kjøre. Han vil selvfølgelig ikke merke noe særlig til dette i daglig bruk, men et Intel system varer da litt lengre. Men som har vært sagt så mange ganger før, alt kommer annpå budsjettet du har.

Jeg bruker MSI nå, som du kan se i signaturen min, dette fungerer helt glimrende, og er helt uovertruffent til overklokking, trenger ikke restarte maskinen en gang. Det hovedkortet jeg har har også de fleste ting innebygget... (lydkort(6 kanals), nettverk osv...)

 

Til trådstarter: Velg det du har lyst på og/eller råd til, alt kommer ned til hva du velger, du vil bli fornøyd uansett.

Kan forresten anbefale Radeon 9800Pro :)

 

Til jokki: det eneste som er med AIW er vel at det har innebygget tv-kort og at du kan ta opp ting fra tv'en til PC'en, men det er og en funksjon mange av de ikke AIW kortene har... da pleier det å stå ved siden av spesifikasjonene som VIVO (Video In Video Out). (sorry hvis jeg misforsto deg)

 

Ikke stol for mye på testene til tomshardware... og dessuten er de testene gammle.. Nforce kortene er ganske fine og de klarer lett 400 mhz fsb og 2500xp @ 2900xp overclock.. hadde jeg hatt 18000 hadde jeg seff gått for p4 oppsett men det blir litt dumt å la pcn gå utover skjermen du sitter forrran og leser på ganske mye om dagen.

Skjerm er viktig! :woot:

Lenke til kommentar
Ikke stol for mye på testene til tomshardware... og dessuten er de testene gammle.. Nforce kortene er ganske fine og de klarer lett 400 mhz fsb og 2500xp @ 2900xp overclock.. hadde jeg hatt 18000 hadde jeg seff gått for p4 oppsett men det blir litt dumt å la pcn gå utover skjermen du sitter forrran og leser på ganske mye om dagen.

Skjerm er viktig!  :woot:

 

det var et eksempel :) og ja jeg er enig... skjerm er viktig... tenker på å kaste den gamle 19" min snart... har lyst på en 19" LCD eller en 21" CRT heh... men men.. spare penger :p

Lenke til kommentar
Kjøp amd da behøver du ikke lydkort osv fordi nforce har bra innebygd og du kan bruke mere penger på skjerm osv btw. 9800 np koster 2900kr..

msi er et buggy merke har jeg hørt!

 

:yes::yes:

 

gå for AMD, sparer masse peng på det.billiger hk, billigere cpu og slipper extra utgifter med lydkort.

MYE billigere og omtrent samme ytelse

 

nåja... hvis man ser på testene på f.eks. tomshardware er det nok ganske stor ytelses forskjell på AMD og Intel... PR-ratingen til AMD er jo helt ute å kjøre. Han vil selvfølgelig ikke merke noe særlig til dette i daglig bruk, men et Intel system varer da litt lengre. Men som har vært sagt så mange ganger før, alt kommer annpå budsjettet du har.

Jeg bruker MSI nå, som du kan se i signaturen min, dette fungerer helt glimrende, og er helt uovertruffent til overklokking, trenger ikke restarte maskinen en gang. Det hovedkortet jeg har har også de fleste ting innebygget... (lydkort(6 kanals), nettverk osv...)

 

Til trådstarter: Velg det du har lyst på og/eller råd til, alt kommer ned til hva du velger, du vil bli fornøyd uansett.

Kan forresten anbefale Radeon 9800Pro :)

 

Til jokki: det eneste som er med AIW er vel at det har innebygget tv-kort og at du kan ta opp ting fra tv'en til PC'en, men det er og en funksjon mange av de ikke AIW kortene har... da pleier det å stå ved siden av spesifikasjonene som VIVO (Video In Video Out). (sorry hvis jeg misforsto deg)

 

jeg mente at det kanskje var bedre å gå for AMD, jeg mener IKKE at msi er noe dritt. (har selv MSI hk)

tomshardware er jo kjent for å være INTEL patrioter, deres cpu tester er vel ikke akkurat til å stole på!!

 

jeg mener IKKE å starte en ny INTEL vs. AMD diskusjon her bare så det er helt klart. bare for å gjenta det som har blitt sagt 1000ganger her på forumet, velg etter hva du har råd til!!

 

men personlige mening er at det er bedre å velge et AMD system (abit nf7-s og xp 2500+ anbefales) som er billigere, og heller invistere i en god skjerm

Lenke til kommentar

jeg mente at det kanskje var bedre å gå for AMD, jeg mener IKKE at msi er noe dritt. (har selv MSI hk)

tomshardware er jo kjent for å være INTEL patrioter, deres cpu tester er vel ikke akkurat til å stole på!!

 

jeg mener IKKE å starte en ny INTEL vs. AMD diskusjon her bare så det er helt klart.  bare for å gjenta det som har blitt sagt 1000ganger her på forumet, velg etter hva du har råd til!!

 

men personlige mening er at det er bedre å velge et AMD system (abit nf7-s og xp 2500+ anbefales) som er billigere, og heller invistere i en god skjerm

 

Les posten min om igjen og vær sikker på at du forstår den, takk :)

Lenke til kommentar

Til jokki: det eneste som er med AIW er vel at det har innebygget tv-kort og at du kan ta opp ting fra tv'en til PC'en, men det er og en funksjon mange av de ikke AIW kortene har... da pleier det å stå ved siden av spesifikasjonene som VIVO (Video In Video Out). (sorry hvis jeg misforsto deg)

ja SBS du misforstod meg.

Jeg er klar over at AIW har tv kort intrigrert osv.

Derfor skrev jeg at hvis trådstarteren egentlig ikke hadde bruk for det kunne han gått for et 9800 som er 300 kr dyrere og har bedre ytelse.

Lurer fremdeles hvor han får det skjermkortet så billig i fra?

Lenke til kommentar

eeeh jo.

Det var snakk om C3D AIW 9700 projeg snakka om et 9800 pro!

Hvis 9800 pro blir for dyrt gå for 9800.

Bedre ytelse enn C3D AIW 9700 pro,men mangler tv inngangen.

hvor fant du det C3d kortet?

jeg finner det ingen plass og i hvertfall ikke til den prisen.

kosta rundt 3400 de plassene jeg lette.

De har da 9800 PRO på PSData også. Ser riktignok at det er noe dyrere der enn komplett for tiden, for en stund siden var det omvendt.

Prisen på 9700-kortet er uten moms.

Lenke til kommentar

jepp ser de har et demobrukt 9800 pro kort tilsalgs.

200 kr billigere en 9700 AIW kortet.

som sagt er kabinettet du valgte ganske så oppbrukt.

Ta deg en tur innom microplex og bestill noe der.Er nokså sikker på at du finner noe der,men frakten der er ganske dyr så det kan lønne seg å bestille i sammen med noen andre og dele på frakt kostnadene.

Lenke til kommentar
altså, bytt ut cpuen med en 2.4 eller 2.6, da disse kan klokkes til hvertfall 3 ghz!

bytt ut Rammen til geil Golden Dragon istedet (2x256 så du får kjørt dualchannel)

så kan du heller bruke de hundrelappene du sparte extra på et Radeon 9800 pro  :woot:  

 

da blir du mer fornøyd :D

Bytt til golden dragon ja.. men ikke bytt til 256 x 2 ram. Nesten ingen ytelses forskjell pluss at du kan kjøpe en 512 brikke senere. :wink:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...