Gå til innhold

Ny skjerm i dag; ikke mange valg?

Cryogen

Anbefalte innlegg

Hei, er på leting etter ny skjerm i dag.

Prisklasse fra 1000-1400kr. Beregnet for spilling generelt, men fint om den er grei for å se på film og serier. Jeg fant ingen skjermer i min prisklasse som var inne på lager på forskjellige databutikker. Trenger ikke være mer enn 21-22". *edit* Ikke på lager fysisk, de hadde en del inne på fjernlager. Lette etter noe i dag, men etter en rask sjekk fant jeg ut at de ikke hadde noen av skjermene inne noensteder.

Siktet meg på BenQ 21,5" LED G2222HDL pga. prisen. Men hvis jeg kjøper en i dag tenkte jeg på disse to:

ASUS VE228H 21.5" LCD MONITOR

Samsung SyncMaster 22" Monitor S22A300B

Leste litt på nettet og fant ut begge skjermene er visstnok greie for prisen.

Hva er det beste valget av de 3 skjermene? Er åpen for andre forslag.

Endret av Cryogen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig er du kanskje litt i underkant av den prisklassen de fleste skjermer ligger i. Hvis du ser etter bruktbil til 4000kr vil du også få et temmelig dårlig utvalg, mens hvis du går opp til 40.000 har du et ENORMT utvalg.

Ja, jeg merket det. Skjermene rundt 1500-1700 var visst utrolig bra. Er det vits å kjøpe en skjerm til rundt 1000,-?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å kjøpe en skjerm som du veit er bra, det finnes knapt noe værre enn å sitte med en dårlig skjerm.

Les litt tester av skjermer hvis du er usikker på hva som er bra eller dårlig.

Dells U serie er ekstremt populær her inne og med meget god grunn da det er en av de desidert beste skjermene på markedet.

Lenke til kommentar

Er den Dell skjermen det klart beste valget for rundt 1700 kr? Det går veldig utover budsjettet mitt, men etter å ha snoket rundt på nettet virker skjermen utrolig bra. Er alle sidene på prisguiden safe å bestille fra?

*edit* Hva med responstiden på 8ms? Har ikke kjøpt en skjerm siden 2004, og da måtte man ha 2-5ms for å spille FPS og lignende.

Endret av Cryogen
Lenke til kommentar

Responstid er et dustete tall som ikke nødvendigvis lover noe som helst om en skjerms evne til å takle lagg.

Jeg og de fleste her inne som har Dells U serie bruker dem til alt mulig inkludert spilling av ymse slag og jeg har tilgode og se noen form for etterslep i bildet.

I kontrast til dette så har vi skjermer som på papiret har 2ms responstid og ikke burde ha etterslep whatsoever, men som har enormt med etterslep og er ubrukelige til de fleste spill.

Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert på dette med responstid, men det jeg har lest som forklaring på etterslep på monitorer som på papiret ikke burde hatt dette er at det er for mange måter og måle etterslep på, samt et monitorer som Dell U bruker teknikker mot etterslep som i praksis gjøre etterslep helt fraværende selv om måltallet skulle tilsi noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...