dan83 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 bestilte en print hos fotoknudsen i går og til min overraskelse, så ble bildet mye mørkere på printen en på min skjerm? Er dette et normalt "problem"? På min skjerm er bildene ganske ok eksponert, men de virket en del undereksponerte på printen? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det logiske kontrollspørsmålet her er: Har du kalibrert skjermen din? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Har selv hatt litt problemer med dette. Problemet viste seg å være at både bildebehandlingsprogrammet og printeren var satt til å styre fargene ved utskrift. Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Typisl print out problem.. "Aldri stol på skjermen" Hvertfall sørg for å Kalibrer å test med et par print out før du gyver løs på de du virkelig vil skal telle. Kalibrerte min med Spyder 3 , men synes likevel de ble for mørk.. Selvom histogram så bra ut. Økte eksponeringen med +0,6. Da ble det ca som på skjermen.Slik jeg så det. Men alt dette bunner egentlig ned til hva program du bruker å hva som styrer fargene ved utskrift.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå