Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Et spørsmål om hjerneslag

Deluze

Anbefalte innlegg

Hei, som tittel sier har jeg et spørsmål om hjerneslag.

Er det noen som vet hva "skyv" er i forbindelse med hjerneslag? Det skal visstnok ramme få personer (10 % tror jeg) og være relativt ukjent. "Skyv" skal visstnok føre til en følelse av at man kan falle (tenk deg at du balanserer på toppen av en stige), selv når du ligger i sengen. Dette vil da føre til at musklene dine ikke klarer å slappe av, siden du kan falle når som helst (tror du).

Dette ble nevnt i forbindelse med et møte mellom sykehus og pårørende, men jeg var ikke selv til stede (jeg er en pårørende forresten). Jeg pratet med en av de som var på møtet og hun fortalte da om dette "skyv" som mitt familiemedlem visstnok lider av.

Jeg har forsøkt å søke etter informasjon om "skyv", men finner ingen ting. Som gjør at jeg mistenker at dette ordet ikke er helt korrekt, men sikker er jeg ikke.

Så, da spør jeg dere. Er det noen som kjenner til denne termen "skyv" i forbindelse med hjerneslag, eller som ut i fra resten av posten vet om noe som passer inn i hva jeg beskriver?

-Deluze

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det helt sikkert, men det er forsåvidt uvesentlig for meg. Men takk for svar uansett.

Jeg burde kanskje ha sagt i første post at det jeg ønsker er mer informasjon om denne "tilstanden" slik at vi (pårørende) kan gjøre hverdagen bedre for personen som er rammet.

Samt at jeg lurer på om det er i det hele tatt noe som heter "skyv".

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...