Gå til innhold

Duron og varmeutvikling

Anbefalte innlegg

En fordel med AMD Duron er at den utvikler liten varme. Jeg vurderer å gå til anskaffelse av den raskeste Duron tilgjengelig når jeg kjøper og muligens underklokke den ned til 1 GHz.

Det jeg lurer på er om jeg kan klare meg uten vifte på kjøleribben. Jeg vil planslipe, bruke AS3 og ellers gjøre mye for å dra ned temperaturen. I dette henseende leter jeg etter den beste kjøleribben - pris spiller liten rolle. Noen som har noe å dele?

Det må samtidig nevnes at den vil være under hard belastning store deler av døgnet. Kompileringsprosesser på 8+ timer døgnet, for eksempel.

Takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å kjøpe den raskeste, for så å klokke den ned til 1GHz?

Kjøp heller den som er 1GHz, den utvikler samme varmen på 1GHz som en nedklokket 1.3GHz(prosessorer produsert i samme tidsrom er helt like bortsett fra multiplikatoren). Samtidig sparer du penger.

Bruk det du sparer og kjøp en Alpha PAL 8045 med rheostat. Kjøp deretter den roligste 80mm PAPST viften (oppgitt til 12dB(A)*) og skru ned farten på denne. Dette vil resultere i et tilnærmet lydløst system.

*12dB(A) er støyen fra viften, ikke støyen luften lager når den passerer gjennom kjøleribben. Noe som ofte er en missforståelse på dette forumet.

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-07 14:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...