Fredrik7le86 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 jeg har en 60gb ssd som systemdisk for windows 7 64bit jeg inser nå 6 måneder etter jeg kjøpte denne disken att jeg skulle ha satset på 120gb istede. men men.. nå må ting slettes for det er bare 2gb igjen. jeg skjønner ikke hvor jeg skal lete og vad det er som gjør att disken fylles opp. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Sette egendefinert størrelse på page-filen. 250-500 Mb er nok, mange klarer seg også fint helt uten page-fil. (Også kalt swap-fil). Jeg har satt min til 250 Mb, fordi jeg har 1 stk. gammel software som krever page-fil. Spesiellt hvis man likevel har mer enn nok RAM i maskinen, er page-filen ofte helt unødvendig i dag. Slett gjenopprettingspunkter, og sett en egendefinert størrelse på plassen som blir satt av til disse - igjen, 200-250 Mb er nok til et par-tre gjenopprettingspunkter - eller kjør helt uten ... men da bør man ta back-up på en annen harddisk eller lagringsmedie med jevne mellomrom. Det bør man uansett gjøre, dersom man har "umistelige" ting på harddisken. Og hvis du allerede har gående en automatisk backup av harddisken eller OS - legg den for all del til en annen disk. Slå av hibernation. Denne funksjonen opptar stor plass på harddisken. Hvis du ikke vil slå maskinen helt av mellom øktene, sett den til å sove (sleep) istedet. Rydd opp i filene, fjern ting som bare ligger der til ingen nytte. Bruk gjerne software som CCleaner til dette. Ellers .... hvis du kun har denne ene SSD'en til å ha ting på, er det ikke stort mer som kan gjøres ... men har du andre disker, så legg ting som ikke vil få så mye nytte av farten til SSD'en over på den/de andre diskene. Eller kjøpe en ekstern disk til å bruke til lagringsformål. Spesiellt store filer som video/film, bilder og musikk, kan man like godt legge et annet sted. Endret 18. november 2011 av thomit Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Mulig denne hjelper litt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167413&view=findpost&p=18232068 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå