Odesseiron Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Filmskaper Guillermo Del Toro og Bioshock-sjefen hater mellomsekvenser. Les hele saken Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Syns da ikke Bioshock sine mellomsekvenser skilte seg fra andre spill sine mellomsekvenser. Var jo ikke noe annet å gjøre enn å titte han/hun som snakket og følge med. Store ord, men jeg har enda til gode å sett noen gjøre det virkelig bra. Half-Life så er man gjerne låst inne på ett rom mens alt skjer og man har valget mellom å følge med eller ikke, men gjøre noe annet kan man ikke. 2 Lenke til kommentar
PaulGD Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Så flott for han. At han ikke skriver en blogg om det. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Storytelling er viktig i mange sjangre. Det finnes mange måter å gjøre det på. Godt lagde "mellomsekvenser" er jeg et stort fan av. Lenke til kommentar
hitman47 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Er til dels enig i at mellomsekvenser kan være kjedelige greier, men kommer også litt an på hva slags spill det er snakk om. Synes audiologger (type dagbok) er enda verre enn mellomsekvenser og en måte å fortelle historie på som er utrolig døll... DA leser jeg heller tekst fra "aviser" og "brev" jeg plukker opp i spillet. Endret 18. november 2011 av hitman47 Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg er av den gamle skolen og hater mellomsekvenser selv. Hater det. Når jeg spiller vil jeg spille og ikke se film. Lenke til kommentar
Kopijeger Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Levines utsagn virker noe hykleriske tatt i betraktning hvordan Bioshock ofte fratar spilleren kontroll. Det beste eksempelet er kanskje konfrontasjonen med Andrew Ryan: selv om det er begrunnet i historien hvorfor du er tvunget til å adlyde ordre fra ham, så er det ikke til å komme forbi at de kunne gjort det hele annerledes: kanskje Jack har tilegnet seg tilstrekkelig viljestyrke til å trosse Ryan, eller man kan unngå Ryan fullstendig og finne en annen vei videre. Å klandre spilleren for å blindt adlyde alle instrukser et spill gir klinger hult når spillskaperne har utformet scenariet slik at det bare er én vei fremover. 2 Lenke til kommentar
n0s Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Player chops the head off the dragon... *fade to black* ...cue long, boring, uninteresting and incredibly ineptly acted cutscene. *Player spamming escape* Gir meg blanke F i cutscenes, de er utelukkende ødeleggende i absolutt alle spill. Lengter faktisk tilbake til gamledagers piratkopiering. Hvor alle slike unødvendige ting ble "rippet" ut av spillene, sik at når du lastet det ned var det HERLIG fritt for filmer, mellomsekvenser og annet distraherende fjas. Har ikke sett en eneste cutscene i ett eneste spill noensinne som jeg ikke følte var komplett unødvendig. Og få meg ikke til å begynne på QTE's... Makan til fjas skal du jaggu lete lenge etter. 1 Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Skjønner meg ikke på dem som skipper cutscenes.... Er jo som å spole gjennom en film og kun stoppe når det skjer noe action. 6 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Mellomsekvenser som det ikke er mulig å klikke seg igjennom, er for meg bare et eneste stort minus, eller et irritasjons moment om du vil. Spillere trenger ikke å bli påtvunget mellomsekvenser hvis man ikke er interessert i de. 3 Lenke til kommentar
SAved Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Om et spill ikke har klart og gjøre meg engasjert i historien fra begynnelsen av er det helt klart av ingenting av innholdet i filmsekvenser vil være av interesse. Akkuratt den ser jeg, gameplayet generelt trenger ikke være like dårlig dog. MEN mange filmsekvenser er brilliante og blir sømløst integrert med spillet. Ta Blizzard, de lager spill med nydlige mellomsekvenser i alle sine spill. Diablo hadde de etter hver akt. Starcraft hadde/har de før under og etter gamet. Warcraft/world of warcraft har de også før under og etter spillet. Jeg syntes de er best I Starcraft diablo og warcraft. Antageligvis fordi world of warcraft er litt for stort til og kunne all historie og da ble noen av filmsekvensene forvirrende for meg. Det endte opp med wowwiki for og finne ut bakrunnen av de forskjellige personen som spilte i dem. å de var ikke dårlig lagd. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Metal Gear Solid er et eksempel på cutscenes som rett og slett bare gjør spillet. Suck it Del Toro 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det viktigste for meg når det gjelder mellomsekvenser er at de er troverdige og bærer historien frem. Om jeg bruker rustning X og dreper kompanjong Y før en mellomsekvens og mellomsekvensen bringer noe helt annet, så ødelegger det alt. Synes ikke Bioshock hadde for mange, men en OK balanse. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Kort: Diablo 2 Lengre versjon: Må si at personlig så liker jeg mellomsekvenser om jeg har en interesse for historien og hva som er bedre enn å få servert det på en lekker uinteraktiv filmsnutt og bare sitte tilbake i stolen og nyte de fine sekvensene? Derimot har jeg ingen interesse for historien og vil bare blaste videre så er det himla kjedelig å se igjennom en mellomsekvens uten mulighet for å skippe. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Metal gear solig uten cutscenes... det hadde vært spesielt. Så, jeg elsker gjennomførte cutscenes. Noen klarer det, andre ikke. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Er tragisk å se hvordan spillverdenen blir dratt ned i gjørma av tullinger som dette. Hadde ikke folk likt mellomsekvenser og dialoger, så hadde vi heller ikke hatt det. Er noen som er tomme i huet og bare vil drepe og drepe, så har vi dem som følger story og prøver å jobbe frem til noe, og det gjør spillet mye lettere å nyte. For meg personlig, hadde vi ikke hatt mellomsekvenser eller dialoger, eller noen form for story så hadde spillet bare blitt så tørt og kjedelig at jeg ikke hadde orket å spille. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Metal gear solig uten cutscenes... det hadde vært spesielt. Så, jeg elsker gjennomførte cutscenes. Noen klarer det, andre ikke. MGS er jo rimlig spesielt fra før spør du meg, ett vanvittig oppkok som liksom er en bra historie, sammen med ett gameplay som ikke er saklig i det hele tatt. MGS er ikke ett spill som har godt av så mye fokus på historie som det har. AtW Lenke til kommentar
Samma fuh Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Gjør mellomsekvensene som i dead space 2/skyrim etc og det er greit. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Da liker han vel ikke FFX. Spiller gjennom det på pcen med ps2 emulator nå. Absolutt ett av de beste spillene noensinne. Lenke til kommentar
RoaRawR Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) filmsnut skal brukest på måte, husket før når eg såg ein filmsnut som var kansje det einaste i heile spillet, så var det meir "rewarding" følelse og awesome som simpelt som drepte ein boss som faller samen i tusen knass eller ending scene. men ikkje når det komer kvert 10 min og bare masse og liteviktig informasjon som varer lenge nok til at du kan lage deg middag (seiner FF serien....) Endret 18. november 2011 av RoaRawR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå