Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Å reparere eller kjøpe "ny" bil, har ett kjempedilemma..

TigerBlack

Anbefalte innlegg

Hvilken 1.6l Honda motor er det du snakker om? Trur Honda har fleire 1.6l motor enn berre ein...

Det var til en relativt ny Civic.

Konkret pris i fra verksted , da jeg har en bekjent som er verksmester på et Hondaverksted.

Dette er pris med fabrikkny motor montert på merkeverksted med garanti. Eksakt betegnelse vet jeg ikke da det ble nevt som sammennligning mot kostnad for motorbytte på en Cayenne S V8.

Som man forøvrig får fabrikkoverhalt motor satt inn for 125.000,- , noe som jeg ikke syntes er så galt når man sammenligner.

Sjekker du priser på motor så er det forskjell på fabrikkny , fabrikkoverhalt, brukt.

Ved havari på motror slik som muligens i TS sitt tilfelle så er det ikke alltid nødvendig å skifte hele motoren. Da kan man kjøpe det som kalles "SHORT BLOCK" . Det er motorblokk med stempler og veiv montert. Da er deleprisen langt lavere enn en "B Motor". Kjøper du brukt får du oftest med alle reimhjul, reimer ,dynamo, servopumpe, etc. Men får kansje samme feil senere.

Bytter man motor og har manuell gear så er det lurt å samtidig skifte /overhale clutch og gearforinger/tetninger.

Desto mer som sitter på desto raskere går det å skifte.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Og betale 50k+ for ny motor til en gammel Nissan er etter min mening ikke et alternativ. Da kjøper man heller en Renault Megane ~2002 til 20-30k. Jeg tror nok jeg ville gjort det, for så å bruke litt tid på den andre bilen. Kanskje får du som Indian sier en videregåendeklasse til å se på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...