Glavalavala Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Hvilken 1.6l Honda motor er det du snakker om? Trur Honda har fleire 1.6l motor enn berre ein... Det var til en relativt ny Civic. Konkret pris i fra verksted , da jeg har en bekjent som er verksmester på et Hondaverksted. Dette er pris med fabrikkny motor montert på merkeverksted med garanti. Eksakt betegnelse vet jeg ikke da det ble nevt som sammennligning mot kostnad for motorbytte på en Cayenne S V8. Som man forøvrig får fabrikkoverhalt motor satt inn for 125.000,- , noe som jeg ikke syntes er så galt når man sammenligner. Sjekker du priser på motor så er det forskjell på fabrikkny , fabrikkoverhalt, brukt. Ved havari på motror slik som muligens i TS sitt tilfelle så er det ikke alltid nødvendig å skifte hele motoren. Da kan man kjøpe det som kalles "SHORT BLOCK" . Det er motorblokk med stempler og veiv montert. Da er deleprisen langt lavere enn en "B Motor". Kjøper du brukt får du oftest med alle reimhjul, reimer ,dynamo, servopumpe, etc. Men får kansje samme feil senere. Bytter man motor og har manuell gear så er det lurt å samtidig skifte /overhale clutch og gearforinger/tetninger. Desto mer som sitter på desto raskere går det å skifte. Endret 22. november 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du har ikke noen kamerater som skrur da? Er grei jobb å bytte en motor, spessielt om den du skal ha inn igjen er helt lik Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Har desværre ingen jeg kjenner som skrur og jeg har extremt lite både intresse for og peil på biler. (fly derimot er mer min greie).. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hvis du kan bytte en motor på et fly så går det sikkert greit med bil . 3 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hva med å ta kontakt med en vidergående skole? Jeg jobbet som hjelpelærer i en og de tok inn biler til reparasjon. De kan overhale din gamle motor.....hvis du finner en skole der de har tid. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Og betale 50k+ for ny motor til en gammel Nissan er etter min mening ikke et alternativ. Da kjøper man heller en Renault Megane ~2002 til 20-30k. Jeg tror nok jeg ville gjort det, for så å bruke litt tid på den andre bilen. Kanskje får du som Indian sier en videregåendeklasse til å se på den? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 En Megane som spiser coiler er en dyr bil å ha. Ei venninne av meg byttet 5 coiler i et år og disse individuelle coiler med innebygd plugghetter er ikke gratis...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå