E_B84 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 De aller fleste av harddisk-produsentene lager også SSD-disker, men etter det jeg har fått med meg så gjør ikke WD dette. Har de fortsatt så tro på Raptor-diskene at de med vilje venter med SSD? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 http://www.prisjakt.no/category.php?k=893&t=1014 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 De aller fleste av harddisk-produsentene lager også SSD-disker, men etter det jeg har fått med meg så gjør ikke WD dette. Etter de siste tiders oppkjøp er vel WD, Seagate og Samsung de største HDD-produsentene, og disse tre dominerer markedet. Av disse tre er det vel Samsung som har det bredeste utvalget av SSD'er, men i den store sammenhengen så er Samsung en liten aktør i SSD-markedet. (De produserer NAND flash memory som også brukes av mange andre SSD-produsenter, men de er da i rollen som underleverandør.) Men jeg synes ikke det er riktig å si at WD "boikotter SSD". For det første er det feil bruk av begrepet "boikott", men selv om man legger godviljen til (- vi skjønner jo hva du mener -), så kan man ikke si at WD er noe dårligere stilt enn Seagate her. Det er ingen automatikk i at en stor produsent av snurredisker skal bli en stor produsent av SSD'er. Begge er lagringsenheter, men det er basert på totalt forskjellig teknologi. Hvem vet, kanskje kommer WD/Seagate til å (forsøke å) kjøpe opp en SSD-produsent for å få et større "brohode" innenfor SSD-markedet. (For alt jeg vet har de eierinteresser der allerede.) Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Mente ikke direkte at WD boikotter SSD, men hadde bare ikke fått med meg at de hadde gitt ut noen enheter i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå