Gå til innhold

Hjelp til valg av AMD CPU

Berrern

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter en ny CPU, og har et budsjett på cirka 100€ (altså rundt 800 kr.).

Nå er det nesten 6 år siden forrige oppgradering, så jeg er ikke direkte oppdatert på CPU-fronten, og håpet derfor på litt assistanse...

Har funnet følgende modeller som passer mitt budsjett:

CPU.jpg

Nå gjelder det bare å velge... Hva er viktigst; klokkehastighet eller cache?

PCen skal hovedsakelig brukes til spilling og HD-avspilling.

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte heller på FM1 platformen, der man får skjermkort + prosessor på en brikke.

Nå er muligens ikke AMD A-Series A8-3850 Quad Core

FM1, 2,9Ghz, 100W, 4MB HD6550D så veldig kraftig heller, men har man et eldre skjermkort, svakere så kanskje like greit?

Men ja det kommer jo an på behov, er klar over bulldozeren gjør det dårlig, så da er nok intel oppsett å foretrekke. Men da bør man velge seperat skjermkort, siden jeg tror fremdeles intel skjermkortene er dårligst per dags dato, da må man over på PCI platformen å finne noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Tenkte heller på FM1 platformen, der man får skjermkort + prosessor på en brikke.

Nå er muligens ikke AMD A-Series A8-3850 Quad Core

FM1, 2,9Ghz, 100W, 4MB HD6550D så veldig kraftig heller, men har man et eldre skjermkort, svakere så kanskje like greit?

Men ja det kommer jo an på behov, er klar over bulldozeren gjør det dårlig, så da er nok intel oppsett å foretrekke. Men da bør man velge seperat skjermkort, siden jeg tror fremdeles intel skjermkortene er dårligst per dags dato, da må man over på PCI platformen å finne noe tilsvarende.

Er det systemoppgradering eller prosessoroppgradering du ser på her?

Vent til han kommer ut med hvilket hovedkort han har, så vi kan finne ut om AM3-prosessorer passer.

Mange AM2-hovedkort støtter AM3-prosessorer med en enkel BIOS-oppdatering, og det kan være en rimelig og god oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...