nebrewfoz Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 I dag trener altså Forsvaret på å nedkjempe en invaderende hær av blinker? Norge trenger ikke offiserer som "følger regelverket" - vi trenger offiserer som bruker hodet, uansett regelverk. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 I dag trener altså Forsvaret på å nedkjempe en invaderende hær av blinker? Som sagt, jeg tror du er mye smartere enn som så, og derfor forstår hva som ligger i å trene så realistisk som mulig. At det er snakk om innen rimelighetens grenser tror jeg er åpenbart for de fleste. Norge trenger ikke offiserer som "følger regelverket" - vi trenger offiserer som bruker hodet, uansett regelverk. Og i forlengelsen av dette, trener soldatene sine best mulig for krig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 I dag trener altså Forsvaret på å nedkjempe en invaderende hær av blinker? Som sagt, jeg tror du er mye smartere enn som så, og derfor forstår hva som ligger i å trene så realistisk som mulig. At det er snakk om innen rimelighetens grenser tror jeg er åpenbart for de fleste. Norge trenger ikke offiserer som "følger regelverket" - vi trenger offiserer som bruker hodet, uansett regelverk. Og i forlengelsen av dette, trener soldatene sine best mulig for krig. Rikitg, så da kan vi kanskje slippe den litt tåpelige "klarer du ikke dette, så klarer du ikke krig"-retorikken ihvertfall? AtW 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hvor smart er det nå egentlig - i krig - å stille alle de mannlige soldatene opp på linje på den måten? 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 I dag trener altså Forsvaret på å nedkjempe en invaderende hær av blinker? Som sagt, jeg tror du er mye smartere enn som så, og derfor forstår hva som ligger i å trene så realistisk som mulig. At det er snakk om innen rimelighetens grenser tror jeg er åpenbart for de fleste. Norge trenger ikke offiserer som "følger regelverket" - vi trenger offiserer som bruker hodet, uansett regelverk. Og i forlengelsen av dette, trener soldatene sine best mulig for krig. Rikitg, så da kan vi kanskje slippe den litt tåpelige "klarer du ikke dette, så klarer du ikke krig"-retorikken ihvertfall? AtW Kan du være grei og utdype hvordan du mener det henger sammen? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Hvor smart er det nå egentlig - i krig - å stille alle de mannlige soldatene opp på linje på den måten? Jeg tok kanskje feil 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg husker da jeg var på befalsskolen så ble vi alle beordret til å krysse en elv naken, ingen jenter som klagde da. Hvis man ikke vil følge ordre så har man ingenting i forsvaret å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg vil bare konkludere med at det norske Forsvaret bare er tull. Saker som denne får meg til å grine. Forsvaret skriker etter likestilling, men samtidig er det ikke noe de ønsker. Kvinner kan ikke kle av seg foran menn, og de kan ikke ha de samme fysiske kravene. I tillegg har de nedjustert behovet for vernepliktige såpass mye at menn som ikke ønsker å avtjene stort sett slipper, mens de mest motiverte kvinnene søker seg inn frivillig. Og hva gjør regjeringen? De gjør verneplikt "obligatorisk" for kvinner, slik at man like gjerne kan forsøke å tvinge inn den andelen av kvinner som i tillegg er umotivert og har null interesse av å være der. Hvorfor? På grunn av likestilling, samtidig som det er null likestilling i praksis. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå