Gå til innhold

Xbox 360 Headset til både lyd/mic

Mean69

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilket er det beste headsettet til xbox'n, som man kan både får spill lyd og lyd fra mic?

Har lurt litt på det Steelseries spectrum X5B, man får jo det til en ganske grei pris. Noen som har erfaring med dette? Og hvor kobler man isåfall inn "spill" lyden hen? Regner ikke med at den kommer ut av pluggen til kontrollern? Må man ha det gjennom en forsterker?`

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvilket er det beste headsettet til xbox'n, som man kan både får spill lyd og lyd fra mic?

Har lurt litt på det Steelseries spectrum X5B, man får jo det til en ganske grei pris. Noen som har erfaring med dette? Og hvor kobler man isåfall inn "spill" lyden hen? Regner ikke med at den kommer ut av pluggen til kontrollern? Må man ha det gjennom en forsterker?`

Fredrik

Hei!

Jeg har Turtle Beach x31 og den fungerer slik at det er en boks som er til lyd og det er slik at du tar Xbox 360 lydkabelen fra xbox'en inn i boksen og så tar du kabelen som følger med headstettet og stikker den ene enden i boksen og den andre i tv'en.

Så synker du bare headsettet. Og for å bruke mic har du en kabel som går fra headsettet til xbox kontrolleren akkurat som et vanlig xbox headset.

Kan oppleve skurring hvis du har lite batteri igjen da :/

Men jeg er ganske sikker på at Astro er bedre en turtle beach.

Vet ikke så mye selv fordi turtle beach er faktisik mitt første headset, men har fortalt deg det jeg kan! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med samco!

Kjøpte turtle beach x41 for ca 1 måned siden. Kosta 999,- på cooclshop.com...

Helt grei lyd, men ikke tro på alle de funky reklamevideoene deres som skryter lyden opp i skyene. Jeg ville ikke kjøpt dem om igjen, ei heller anbefalt dem til andre.

PLUSS:

-Trådløs

-Helt ok lyd

MINUS:

-Lyden hakker til tider

-Lyden forsvinner til tider, men det har vel muligens med spillet å gjøre.

-Lite bass -> denne "BOOOOMEN" som visstnok skal være der er IKKE der

-SLUUUUKER BATTERIER!! Det vil si, lydkvaliteten og den lille bassen som er der, forsvinner gradvis mer og mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv trådløse stereo hodetelefoner til Tv'en (Sennheiser RS120) og trådet hodetelefon til Xbox'en (Sharkoon X-TATIC v3 5.1 Dolby Digital Headphones) og vil helt klart anbefale å gå for en hodetelefon med tråd.

Da jeg kjøpte Sharkoon settet mitt prøvde jeg først 2 utgaver av Turtle Beach. De utrolig overvurderte Turtle Beach X11 hodetelefonene og X41. Elkjøp har i hvert fall bytterett så jeg fikk igjen pengene mine samme dag som jeg hadde kjøpt dem (greit å bo 5 minutter unna). Plastikk følelsen var en ting, susing og ræva batteritid på de trådløse (X41) var verre enn jeg hadde trodd. Det føltes som om jeg satt og spilte med et takstameter/tellerskritt da hodetelefonene SPISER batteri. I tillegg er hele 7.1 opplegget til TB (DX11) et gigantisk juksekonsept. Det er 2 høyttalere inni headsettet og det er dermed umulig å "simulere" 7.1. Det ER OG BLIR stereolyd, uansett hvor mye du mixer det!

Når jeg ser TV gjør stereo Sennheiserne mine helt en grei jobb, noe bakgrunnssus kan nok høres. Når jeg spiller (bl.a. CoD) så har jeg blitt avhengig av total stillhet i bakgrunnen, og jeg kan si at dette gir meg en relativt stor fordel når det gjelder å plassere fienden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du må velge om du vil ha ekte 5.1 - alså seks elementer i hodetelefonene - eller om du vil ha stereo oppmikset til dolby surround.

Vil du ha ekte 5.1 kan gå for noen Trittons eller Sharkoon X-tatic .

Vil du ha stereo oppmikset med virtuell surround dvs Dolby Headphone (slik som Turtle Beatch funker) kan du enten kjøpe Astro Mixamp ca 130$ (mikser både lyd og mic) eller Turtle Beach Earforce DSS til ca 85$ (mikser ikke inn mic). Da kan du bruke hvilket som helst 2.0 headsett og få surround. Da kommer det ann på headsettet hvor bra det blir. Et sykt headsett vil overgå alle ferdige surround headsett slik som A40 osv. Les om de forskjellige tingene jeg har nevnt her. Med den rette komboen kan du kjøpe et sykt bra headsett og bruke på pc, xbox, ps3, telefonen osv.

Mic løser du med en clip on mic fra dealextreme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...