FrankJordli Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg kjenner noen som har en 1. år gammel Hyundai i20. På service for en tid tilbake ble det påvist rust på metallet rundt viduet på bakluke. I tillegg var det rutflekker under lakken på bakluke. Fagperson som sjekket dette konkludrete med at dette IKKE var en garantisak pga at dette var selvforskyldt. Hvordan rust under lakk på en forholdsvis ny bil kan være selvforskyldt får du spørre han om. Jeg forstår det ikke. Jeg mener at 5 års garanti og 3 års lakkskade garanti hos Hyundai er kun et salgstriks. Jeg har Googlet en del på dette, og vanlig oppfatning er at det er et problem å få igjen på garanti hos Hyundai verden over. Jeg kommer IKKE til å kjøpe Hyundai. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Om en fagperson har konkludert med at det ikke er en garantisak så er det vel høyst sannsynlig ytre påvirkning, og det er jo ingen fabrikasjonsfeil. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det skal ikke begynne å ruste allerede etter ett år. Her er det bare å klage og stå på sitt, selvfølgelig skal dette være en garantisak. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ta nærbilde med macro og legg ut til oss, så kan vi ta en titt. Det er flere forholdsvis bilkyndige her på forumet. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det skal ikke begynne å ruste allerede etter ett år. Her er det bare å klage og stå på sitt, selvfølgelig skal dette være en garantisak. Uten å ha sett saken så burde man ikke uttale seg om hva som er garanti eller reklamasjon, om man får en steinsprut så er det fullt mulig at det begynner å ruste på bakluken, og det er jo i et slikt tilfelle ikke en garanti eller reklamasjonssak. Om det var en Hyundai-forhandler som vurderte saken så TROR jeg ikke at de avslår uten grunn, man får jo dekket denne typen ting av produsent. Men om det blir lagt til et bilde så er det enklere å avgjøre. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 På grunn av beskrivelsen i førsteposten så antok jeg at det ikke var snakk om steinsprut eller selvforskyldte skader. Så helt sikker kan man ikke være før man har sett et godt bilde av det... Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Hei. Fant denne tråden. Den er litt gammel. Men dette problemet eksisterer fortsatt i dag. Jeg har oppdaget "rust bobler" på min Hyundai I40. Dette ble oppdaget i 2015! Og fortsatt driver jeg og "krangler" med Hyundai. ***** som er en såkalt fagmann avslår nesten alle slike klager og bruker så si alltid ytrepåkjenninger som argument. Hos meg oppdaget jeg først at det var rustbobler i overgang rute tak. Ja dette kan de alltid klare å argumentere med at kan være steinsprut. Men jeg har ikke hatt en eneste steinsprut skade på min rute noen gang. Men utfordring nr 2 er at det finnes tilsvarende små bobler på taket lenger bak på bilen. Det kommer da ingen steinsprut dit? Det er ikke naturlig. og rustboblene har ingen tegn til skader utvendig. Jeg blir rett og slett forbannet på behandlingen i fra Hyundai Norge på dette. De viser en ARROGANT holdning. Denne ***** jobber ikke en gang for Hyundai,. Han driver eget karroseri verksted på Hasle. Han er garantert leid inn av Hyundai for å avslå alle søknader. En ting er sikkert jeg kommer ikke til å gi meg i denne saken. Endret 30. januar 2018 av Hårek Fjernet navn. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå