Melfacion Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hei Har lenge vært plaget med dårlig bredbåndstilbud, og har per i dag telenors laveste hastighet som "best effort". Dette fordi vi bor utenfor den magiske 5km kabellengde-grensen. Jeg er ganske sikker på at kapaks tidligere rapporterte linjen vår til å være ca 5,13km, men et søk på kapaks i dag gir meg følgende tall: Total linjelengde inkludert inntak: 4662 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Tråddiameter: 0,6 mm Fabrikat på utstyr: Ukjent Produktet som kan leveres på den kabellengden er uansett kun det laveste telenor kan levere. For tiden er vel dette 2MBit. Byttet ut den gamle speedtouch-boksen med en ZyXel p2602hwt i går og har prøvd å se litt på logger og monitorering for å se hva slags trafikk som går og om det er mulighet for litt QoS/Traffic shaping. Dette er desverre litt gresk for meg enda. I forbindelse med byttet av modemet kjørte jeg noen hastighetstester før jeg koblet andre enheter på nettet, og både testen på itavisen og den svenske bredbandskollen gav konsistente resultater. Faktisk hastighet: Ned: 1,42 MBit Opp: 0,21 Mbit ZyXel routeren rapporterer linjen som følgende: Ned: ca 1,8 MBit Opp: ca 0,4 MBit (er ikke på hjemmenettet nå, så jeg får ikke sett de nøyaktige tallene) Er hastigheten som testene rapporterer omtrent der jeg bør forvente å ligge på denne linja, kabellengde tatt i betraktning? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Vel noe mer får du ikke hos Telenor. Anbefaler at du sjekker NGT og Ventelo om en av de har eget utstyr i sentralen, mulig de kan levere en par Mbit mer. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Er hastigheten som testene rapporterer omtrent der jeg bør forvente å ligge på denne linja, kabellengde tatt i betraktning? Ja, dessverre, men som Samcki sier kan du være heldig å få noen mbit mer hos en annen leverandør som har eget utstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå