LMH1 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Hei, jeg kjøpte AMD A6-3650 isteden for E-350 hovedkort, for å se film i HD, men siden kjøleren var så elendig, (Så det ut som) brukte jeg en stock kjøler til AMD X6 1055T som antakelig skulle være bedre. Men nå ser jeg etter noen times bruk går tempraturen med tiden opp mot 65 grader. Nå vet jeg ikke om det er litt høyt? Brukte litt eldre kjølepasta som har ligget en skuff kanskje 1 år, men den så greit ut. Støy er ikke så veldig gøy. Men er det veldig høy tempratur? Fant ikke hva den prosessoren er beregnet på, men må vel anta AMD prosessor ikke bør være over 60 grader over tid. Nå er kanskje "Desktop" kabinett litt liten platform å kjøpe en større kjøler, men muligens jeg heller får prøve en 12CM vifte isteden for 6 CM. Har noen forslag hva maks tempraturen er uten å forkote levetiden dramatisk? Nå målte jeg i bios, så jeg skulle anta det er lav belasting etter å ha sett i noen timer med film i hd og brukt windows i noen timer, har ikke prøvd tempratur programvare i windows med Asus F1A75-I Deluxe hovedkort, så det kan være hovedkortet som viser feil men det er litt rart at tempraturen stiger selv i bios. Hardware monitor er nok dårlig her. ASUS AI Suite II V1.01.40 pakkensettet får jeg merkelig ikke installert, så er ikke enkelt å måle tempraturene heller, asus burde delt den isteden for en stor 312,94 mb pakke som kan kun pakkes ut men ikke installeres siden det ikke skjer noe. I blueray film virker maskinen greit, så er ikke noe ustabilitet. Endret 18. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Hardware har testet prosessoren (link) og der blir temperaturen 45 grader under full load, dog er det brukt en high-end luftkjøler. Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje kjøpt meg en litt bedre kjøler, ja Endret 18. november 2011 av Audun0505 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Herrefred, 60-65 grader er ingen sak. Slapp av, og kos deg med maskinen! Sålenge maskinen er stabil, så trenger du ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Ser ut som jeg antakelig kan ta det med ro. Men er jo ikke 100% sikker. Men hvis det verste skulle skje i løp av 2 år får det blir en garantisak. Etter den tiden finnes det kanskje intel prosessorer og hovedkort som kan måle seg med dette oppsettet jeg har. (Atom six-core altså med 25 watt effektforbruk), Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Nå fikk jeg aldri vite, hva maks tempraturen denne prosessoren tåler, men byttet kjøler, til en litt større, og har åpen kabinett, nå går det bra. Måtte bytte kjøler fordi ellers fikk jeg ikke plass til et HD 6670 skjermkort. Så nå går det greit. Endret 20. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå