Gå til innhold

Advarsel til alle som skal låse opp AMD XP !!

Lzr

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg si først at jeg låste opp XP'n og det var vellykket. Brukte måten som blir beskrevet på overklokking.no

Det jeg vil advare mot er bruken av barbedblad eller andre skarpe gjenstandre ala stanley kniv til å skrape bort limet som dekker L1 broene etter at hullene er fylt.

Området rundt og mellom L1 broene er dekket av kun et veldig tynt lag med isolerende material. Under er det et ledende material, og det isolerende materialet er veldig lett å skrape bort. Jeg klarte å nettop skrape bort noe av det isolerende materialet. En del av området mellom 2 av L1 broene ble blottlagt, og jeg testet med multimeter og fant ut at det faktisk var kontakt mellom dette området og pilen som befinner seg rett ved siden av L1. Jeg klarte derimot å påføre varmetråds rep. middelet tynt nok med en kvesset og litt butt tannpirker på uten å få kontakt.

Dette kunne lett ha gått galt, og det er utrolig hvor lett det er å påføre det utover steder man ikke skal ha det. Ha derfor sterk sprit og Q-Tips tilgjengelig ved siden av deg når du holder på med dette. Driter du deg ut så er det lett å få det fjernet igjen med dette hvis man tar det med en eneste gang (river av tapen tørker det av).

Klokker nå både opp og ned med multiplier'n uten problemer

:grin:

Lzr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...