PetroleumsLars Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hei alle sammen, Jeg studerer til vanlig ved Universitetet i Stavanger på petroleumslinjen der, men er i år på utveksling til Pennsylvania State University i USA. Planen min var å bli her et fullt år, men nylig fikk jeg vite på at jeg er tilbudt studieplass for vårsemesteret ved University of Texas at Austin for våren. Selv om jeg er veldig fornøyd med å ha kommet inn på UT Austin, setter det meg samtidig også i et lite dilemma, siden jeg da i så fall må avslutte oppholdet mitt ved PennState og flytte. Og jeg trives relativt godt ved PennState, har kommet inn i systemet her og fått meg venner her. Ved å bytte skole til UT Austin må jeg starte helt fra bunnen av. Den største drivkraften er kvaliteten på utdanningen ved UT Austin og prestisjen for petroleums-studenter å ha studert der. UT er rangert som den beste petroleumsutdanningen i USA, mens PennState er rundt 6-7 plass. Jeg vet at bl.a Statoil samarbeider med UT Austin og rekruterer aktivt fra skolen, ikke at jeg nødvendigvis har lyst til å jobbe der. Tror dere det vil se rart ut på CVen å ha byttet studiested halvveis? Eller er det bare positivt at det er til en bedre skole, og at jeg også får litt mangfold ved å ha vært to steder? Hva ville dere gjort? Jeg trenger alle råd jeg kan oppdrive! Takk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Har du vurdert å f. eks. heller forsøke å ta en master fra UT senere, og heller fortsette året ditt ved PennState, dra hjem og fullføre bachelor og så søke master ved UT? På generelt grunnlag er det dog ikke uvanlig med bare ett semester utveksling ved en skole, så det vil nok ikke se "rart" ut på CVen å ha vært 6mnd en plass og 6mnd en annen plass. Her tipper jeg for øvrig rådgiverne ved UiS er de med best muligheter for å hjelpe deg. Har du spurt dem? Lenke til kommentar