Gå til innhold

ASUS Z68 hovedkort og Intel RS2WC080 kompatibilitet

vger42

Anbefalte innlegg

Jeg var av den oppfattning at C2 steppingen ikke kom seg på markedet før tidligst i mars 2012?

Men ingenting er jo mer hyggelig enn at de har fått fikset det og at det allerede er C2 versioner i salg allerede.

Du kan kanskje bruke cpu-z til å se hvilken du har allerede?

Og ev. sjekke opp i mot intel sitt register:

http://qdms.intel.com/MDDS/MDDSView.aspx

Velg å søke etter product code, og fyll inn i73930k så ser du at du får opp 2 treff.

Ingenting er jo bedre enn at de har fått fikset det så fort at nyeste stepping allerede har funnet veien til norske forbrukere.

Sammenligner du da Hyper-V mot ESXi 4 eller 5?

Spennende med alle sånne funn.

Nå bare lurer jeg på om de jobber hos Multicom eller om de bare sitter og venter på jula, det hovedkortet lar i hvertfall vente på seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om du når frem med den klagen når mangelen er kjent i markedet på kjøpstiden.

Jeg sitter og irriterer meg over at Nvidia Quadro 600 tilsynelatende ikke støtter RemoteFX.

Og at det tilsynelatende ikke er det helt store utvalget av low profile gfx kort som er kraftige nok til å utgjøre en stor nok forskjell.

Kanskje jeg må revurdere og gå for en 3U, eller 4U om det må til for å få på plass et vanlig gfx kort. Riser løsning er litt uaktuellt siden det skal inn så mange andre kort også.

Lenke til kommentar

Hehe, det er en annen tråd i nærheten her hvor en lurer på å lodde på en thunderbolt port på et hovedkort. Jeg har nok falt for et forum troll siden jeg svarte, men men.

Jeg har ikke noe direkte behov for gfx-utgang fra serveren, det er kun til virtuellt bruk.

Btw: jeg såg at GTX 560 TI var testet og funnet godkjent for RemoteFX, ikke noe ord om non-TI versionen som jeg ser du brukte, men du har ikke støtt på noen problem?

Inntil videre får jeg droppe det og teste alt det andre jeg skal, for å oppgradere til en 3U ser ut til å bli en relativt kostbar affære om jeg skal velge Supermicro.

http://www.supermicro.nl/products/chassis/3U/836/SC836A-R1200.cfm

Ser ut til å koste ca 11k, da begynner jeg å strekke budsjettet litt langt.

Det får bli når xeon e5 kommer.

For øyeblikket får jeg ikke tak i en reverse breakout kabel heller (fra 4 sata til 1 sff-8087).

Og 4postrack25 ordren ser ut til å ligge fast på lager i Nederland.

Som om det ikke var nok så gikk norco 2212'en fra nederland i retur fra Flensburg (så nært så nært) så den er på nytt på vei nordover. "neste helg" begynner å bli et utslitt begrep her nå.

Lenke til kommentar

Hei, endelig tilbake etter reise og noen hektiske jobb-dager.

GTX560 fungerer veldig fint med RemoteFX. Eneste forskjell på non-TI og TI er antall kjerner som er slått på i GPU.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med oppsettet as-is. Har oppgradert til 32GB minne (8 x 4GB), og tweaket raid-oppsettet (RAID-10, men med full write-back caching og cache på diskene). Gir veldig bra performance selv om jeg p.t. kjører AV-disker.

Jeg kom i skade for å skrive at jeg har en 1068-basert kontroller, men det er en 1078-basert kontroller med støtte for RAID 0, 1, 10, 5, 50 og 60. Har også 256MB cache på kontrolleren som hjelper en god del.

Husker ikke hvor jeg kjøpte SFF-8087 til SATA-kablene mine, men det var i Norge og det var grisebillig (60 spenn per stk).

Jeg vurderte lenge å vente på Xeon E5, men er som sagt veldig fornøyd med P9X79 og 3930K. I og med at det er en lab-maskin, og jeg ikke har bestemt meg om jeg skal terminere ReadyNas'en til fordel for denne duger det mer enn nok p.t.

Spennende med Norco-kabinett da. Hva er planen din? Har sett en del på Norco på nettet og youtube, men det blir litt overkill i forhold til behovet mitt.

ReadyNAS Pro 6'en har 6 slotter som støtter 2 og 3GB disker, og det holder lenge for meg p.t.

Lenke til kommentar

Spennende update fra din side der.

Jeg fikk endelig norco'en i går.

Så klart med skade, de 3 delen som utgjør baksiden var vekkbendet, sendte bilde av det og får tilsendt nye deler (tar vel nye 5 dager da, sukk).

Enda ikke noe tegn til 4postrack25'en :( begynner nesten å tvile på om de sender den.

Og jeg skal på posten og hente hovedkortet mitt akkurat nå.

Så da blir det spennende å se ikke minst om ASRock kortet er helt, og hvordan det takler alle kortene jeg var tenkt å hive på det.

Bestillte kabel fra LSI i USA, tok FedEx hele 3 dager å få det til dørstokken min hehe, helt fantastisk hvor fort det kan gå. Jeg hadde funnet kabel i Norge først, men så var den bare vekk fra alle søk (trolig utgått av sortiment?) Men var billig nok fra andre siden av dammen også.

Norco'en skal fylles med disker og kjøre NAS.

Jeg ender opp med den LSI kontrolleren og IT firmware for å kjøre JBOD løsning.

Også blir det ZFS filsystemet som tar seg av resten.

Kommer til å teste Solaris 11, FreeNAS, OpenIdiana (http://en.wikipedia.org/wiki/OpenIndiana) og kanskje Mac OS X som NAS server når det kommer på plass ZFS støtte der. Følger med på Z-410 der... http://tenscomplement.com/z-410-storage-main-features

Ellers så blir det nok vmware i bunn på den kassa.

Gunnen til at det ble Norco og ikke vanlig tower er at jeg nå skal ha alt inn i rack'en for å rydde litt opp på serverrommet (hjemme).

Allerede før siste pakke er i hus så har jeg jo rukket å bli etterpåklok :)

Skulle hatt et 3U chassis, for å få på plass et godt nok gfx kort til å kjøre RemoteFX.

De lavprofilkortene jeg til nå har sett på er i hvertfall trolig ikke sterke nok.

Spørs om jeg ikke utsetter den delen da til neste runde.

Da blir det nok Supermicro jeg går for, både kabinett og hovedkort - og om det ikke har dukket opp noe nytt fra Intel blir det da en Xeon E5 series cpu tenker jeg.

Da blir det i såfall dette kabinettet jeg går for.

http://www.supermicro.nl/products/chassis/3U/836/SC836A-R1200.cfm

Men nå stikker jeg og henter hovedkort pakken.

Kanskje jeg rekker å bygge litt før jeg må videre i dag.

I såfall blir det fortsettelse i kveld.

Lenke til kommentar

Rakk ikke å bygge før i kveld, men det var jo så klart en del nedturer.

Musa hakker skikkelig i UEFI'en, det kan være en update som fikser det, men så langt har jeg ikke kommet enda.

Hovedproblemet er at bios'en ikke ser hverken dvd rw'en (sata) eller hdd (sata), men den ser usb stick'en jeg etterhvert skal boote fra. Jeg får prøve en bios update om det skulle hjelpe på ellers går kortet i retur.

Ellers så ser det ut til at LSI kortet er fullt mulig å nå.

Poster en update etter at ny bios er testet.

Lenke til kommentar

ASRock Z68 Extreme7 Gen3

Ser ut til at det er døde sata porter på hovedkortet.

Sata3_0 til Sata3_5 får bare No Device i bios selv etter en update til 1.30.

Flytter jeg over til ASMedia sata kontrolleren så er alt ok, men det er ikke noen godtatt løsning så kortet får seg nok en RMA dessverre (det var den romjula).

Får kanskje poste det i en egen tråd (denne tråden omhandler jo ikke dette kortet i utgangspunktet) og se om andre har hatt samme problem, ev. om det finnes en fiks jeg ikke har sett enda.

Lenke til kommentar

Åh, en liten kjøretur skader ikke :)

Men det ser ut til å være unødvendig om du ser oppdateringen min på den andre tråden nå.

Et sært problem.

Litt mer ontopic for denne tråden er det at LSI kontrolleren forøvrig ikke lar seg fullstendig virtualisere. Når jeg setter den opp til passthrough, så ber den om en reboot (av esxi'en altså) og det får den - men den står stadig med varsel om at reboot er nødvendig.

Ellers, et lite triks til andre som kanskje prøver på det samme - husk å sette rette verdier for ram'en i bios så esxi'en booter. Bios på auto hadde detecta 11-11-11-28, men det skulle være 9-9-9-24.

Videre så ser jeg at bios'en min sier at jeg kan bruke enda bedre ram? XMP 1.3, mens ram'en jeg satte i var xmp1.2

Tempen til cpu'en ser også ut til å være grei med akasa kjøleren, nå går den riktignok på full guffe siden jeg ikke får sett cpu tempen i esxi og via en win7 install så viser den 100 grader hehe (bios'en raporterer 48 grader etter en tims bruk og en rask reboot for å sjekke cpu tempen der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...