Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gammel kneskade, hvorfor kaste bort penger på lege?

snlupp1990

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Litt kontekst skal dere få:

Gikk på trynet i full spurt og slo kneet i en sten. Slo hull i snøkamo, feltbukse og det som var, men det ble ikke noe særlig sår. Blødde litt og det hovnet opp som et uvær, og jeg hinket rundt i en uke eller to. Jeg var værnepliktig på den tiden så selvfølgelig skulle jeg jo på død og liv 'gå det av meg'. Jeg kan kjenne et definitivt hakk i kneskåen min. Smerter oppstår oftest når jeg for eksempel har jogget en stund, men noen ganger når jeg bare bøyer leddet, og en gang i blant kan det hugge til (gjerne når jeg sitter).

Dette er nå et år siden og jeg vurderer om det kanskje er på tide å ta turen til legen for å få sjekket det. Jeg har derimot ikke lyst til å kaste bort noens tid eller mine "skolepenger" på en røntgen hvis dette ikke er noe å bekymre seg over, det går jo tross alt bra stort sett.

Er dette noe jeg kan få mer problemer med i fremtiden? Burde jeg snakke med en lege? I så fall, hvor mye koster en slik sjekk?(ja, jeg er gjerrig, skylder på studiene;))

Takker for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egenandeler hos lege

Gjeldende fra 1. juli 2011

Type Dag Kveld

Konsultasjon hos allmennlege/legevakt kr. 136' date='- kr. 229,-

Konsultasjon hos allmennlege/legevakt der legen er spesialist i allmennmedisin kr. 180,- kr. 269,-

Sykebesøk fra allmennlege/legevakt kr. 180,- kr. 295,-

Sykebesøk av allmennlege som er spesialist i allmennmedisin kr. 210,- kr. 325,-

Konsultasjon hos/sykebesøk fra spesialist. kr. 307,-

Forespørsel, rådgivning ved frammøte eller bud kr. 45,-

Laboratorieprøver kr. 47,-

Røntgen kr. 218,- [/quote']

Pristak på 2000 i året.

Og sjanser for at du ikke må betale undersøkelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...