Manrykke Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei. Jeg har fått i oppgave å hjelpe kjæresten min å finne en pc til studiene, og skulle gjerne hatt litt hjelp. Som tittelen sier er jeg på jakt etter en 14"pc. Den skal først og fremst brukes til skolearbeid, men må også være brukbar til bilderedigering, og svært lett spilling (Sims 3 etc) Ettersom den skal brukes til skolearbeid er vekt/størrelse og batteritid viktig. God byggekvalitet er også høyt prioritert da pcen skal bæres mye rundt på, og skal vare noen år. Ellers er det også ønskelig med dvd-rom(evt blu-ray). Når det gjelder operativsystem skal jeg dual-boote Ubuntu og Windows 7. Ellers vil jeg bare ha det beste jeg får tak i for 6000 kroner. Er det veldig gode grunner til at jeg bør strekke meg litt over dette er det mulig, men i hovedsak er 6000kr maksgrensa. Så kort oppsummert 14" Lav vekt God batteritid God byggekvalitet 6000kr Håper dere kan hjelpe meg. På forhånd takk for hjelpen! Hilsen Hans Kristian Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 hva synes du om denne pcen fra asus? http://www.dustinhome.no/asus-n43sn-ci5-23-4gb-500-gt550m-14-w7hp/product/5010598265 Størrelse: 14 tommer Vekt: 2,4 kilo er ikke dumt det Batteri: leste fra et "user review" at den skal klare 4,5 timer med surfing/skriving OSV... og ca 3,5 timer med 1080p youtube. (men det var med strømsparer på da) byggekvalitet: leste fra samme personen at pcen var veldig godt laget (aluminium) , men han likte ikke at tastaturet ikke var chicklet/island stil. men det kommer jo an på person til person om hva man liker. Pris: ca. 5900kr Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Alternativt kan du kjøpe Asus U46SV, som har et litt svakere grafikkort men bedre batteri. GT 540M kortet gir High i Sims 3, så det oppfyller kravet ditt. Sitat fra test : "Coming to the battery life, the ASUS U46S is a winner in this category. I was easily able to get about eight hours on one charge doing the stuff I usually do- browsing with Wi-Fi turned out with emails coming in, a little bit of video watching and some graphics processing. Watching full length movies will shorten this time by about a couple of hours but even then it has plenty of juice to last you through a long plane journey. Overall, the U46S is a laptop that might appear to be ordinary because of it’s size and weight but that couldn’t be further from the truth. It performs better than many other laptops, has a battery life that will last you almost twice as long as some of the other laptops and is easy on the eyes and sturdy in construction." Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 -snip- Dette er nok det beste du kan få. Asus har jo superb support og superb byggekvalitet, både når det gjelder kabinettet og komponentene de bruker i sine PC'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå