Gå til innhold

Streame spill fra en PC til en annen over LAN

_Lothar_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter en måte å streame spill over LAN.

Jeg vil kjøpe en monster-gamingPC som jeg har stående på kontoret, men har kinorom med stort lerrett på loftet, og ønsker å spille på det noen ganger.

Vil da streame spillet til en HTPC jeg har stående der.

Jeg vurderer å bruke en HDMI over cat5 extender, men disse bruker ofte 2 kabler + at jeg må få med meg USB også, så totalt 3.

Tror ikke jeg har 3 cat5 kabler ledig.

Det beste hadde vært om det gikk ann å streame over nettet.

Har lest litt om Microsoft RemoteFX. Bruke Windows Server 2008 R2 SP1, kjøre Hyper-V og ha virtuelle Windows 7 SP1 maskiner med RemoteFX aktivert.

Dette ser dog ikke ut til å være modent nok enda.

Jeg vil ha en løsning der jeg kan kjøre helt nye spill.

Har også sett på en løsning som heter streammygame.com, men dette ser ut til å ha begrenset med støtte for spill. Ser ikke ut til at mange nye spill ligger i listen over støttede spill.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ute etter OnLive over LAN.

Har gigabit LAN.

Vil kunne kjøre spillet på en gaming pc, men vise bildet og bruke mus&tastatur på pcen på loftet.

Hvis det ikke finnes god software for dette, tar jeg gjerne imot andre forslag.

Twitch.tv skal jeg få testet ila helgen. Takk for forslag

Lenke til kommentar

Har gigabit LAN.

Vil kunne kjøre spillet på en gaming pc, men vise bildet og bruke mus&tastatur på pcen på loftet.

Tror Windows Server Hyper-V med nVidia Tesla kan gjøre dette. Flere kan spille samtidig tilogmed.

Lenke til kommentar

Lang hdmi-kabel + lang usb-kabel med hub.

40-50m hdmi og usb kabel klamret til vegger og gjennom dører fra 1 til 2 etg er uaktuellt

Jeg har cat5e kabler med uttak i alle rom. Hvis jeg skal kjøre usb og hdmi fra pc og opp på loftet er det hdmi og usb over cat5 som er aktuelt.

Jeg er bare redd for at det kan bli for langt. Det blir fort over 40m kabel fra pc og opp til projektor på loftet.

Noen som har noe erfaring med hdmi over cat5 og har noen forslag på hvordan jeg kan få koblet til mus og tastatur på loftet?

Usb1.1 extender over cat5 er rimelig. Usb2.0 er for dyrt.

Trenger kanskje bare usb1.1 til mus og tastatur?

Lenke til kommentar

Har gigabit LAN.

Tror Windows Server Hyper-V med nVidia Tesla kan gjøre dette. Flere kan spille samtidig tilogmed.

Det er isåfall noe jeg har vært (delvis) ute etter/interessert i selv, men har ikke tatt meg tid til å undersøke. Takk for info. Kan være noe å se på. :)

Lenke til kommentar

Jeg har 3 ledige cat5e kabler fra kontoret og opp til loftstuen.

Kan se ut som HDMI og USB extender er det beste alternativet.

Hadde foretrukket et software alternativ, da det er mye mer fleksibelt med tanke på distribusjon til flere rom osv, men Hyper-V med RemoteFX tror jeg ikke er modent nok enda.

Lenke til kommentar

Ta en titt på twitch.tv.

Aldri prøvd det (altså å streame med det), men har etter det jeg har sett støtte for hva du enn måtte gjøre på maskinen din (ikke noen spillbegrensninger).

Kikket litt kjapt på hjemmesiden dems, og dette ser ut til å kun være et Video Game Broadcasting system.

Altså du kan broadcaste det spillet du har oppe, men kan ikke fjernstyre det fra en annen PC.

Lenke til kommentar

Ta en titt på twitch.tv.

Aldri prøvd det (altså å streame med det), men har etter det jeg har sett støtte for hva du enn måtte gjøre på maskinen din (ikke noen spillbegrensninger).

Kikket litt kjapt på hjemmesiden dems, og dette ser ut til å kun være et Video Game Broadcasting system.

Altså du kan broadcaste det spillet du har oppe, men kan ikke fjernstyre det fra en annen PC.

Det kan bekreftes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...