Gå til innhold

Moderator makeover!


Anbefalte innlegg

Jeg jukser litt med emnetittelen, da jeg ikke er moderator lenger, bare veileder, men dere får tilgi meg det :)

 

Tenkte jeg skulle starte ett lite "prosjekt" får å få en ny garderobe. Jeg har aldri vært spesielt klesinteressert men nå er garderoben på et lavmål selv til meg å være, og jeg tenkte det hadde vært gøy å hente inn litt inspirasjon fra de oppegående folkene på forumet, da jeg ikke har så veldig utpreget stil, og like gjerne kan la andre bestemme litt :) Jeg har satt av ca 5000 til prosjektet, men det er vel en litt flytende grense. Jeg er ikke så veldig glad i bruke mye penger på klær, så dyre plagg er vel ikke helt min ting. Jeg tenkte å kanskje hente inn forslag, stikke ut å prøve ting i henhold til forslagene, og ta bilder, så folk kan komme med innspill, så jeg får valgt meg noen ting.

 

- Stil: Jeg har en relativt laidback stil, og vil gjerne fortsette med det, har endel jeans og sneakers som jeg føler er bra nok, men trenger forslag til alt over livet. Mao jeg vil ikke ha alt for formelle ting, men trenger ikke å se fullt så boms ut som jeg gjør i dag. Jeg er ikke så veldig glad i mønster, men farger kan være ok. Skjorter synes jeg er ganske greit å gå med, men til daglig er det for mye strev å stryke skjorter hver eneste dag.

 

- Annen info: Jeg er ikke så kjempeglad i trange bukser, og er generelt, om ikke direkte feit, ihvertfall ikke spesielt tynn, og vil gjerne ha noe som tåler litt størrelsesfluktuasjoner. Jeg brukte en stund hatter, og kan egentlig godt tenke meg å prøve det litt igjen.

 

Jeg har lagt ved noen bilder av ett eksempel på en "dagligdags stil" per i dag, med en genser jeg liker godt, og en "på fest stil" sånn for å ha ett utgangspunkt folk kan bedømme etter.

 

Bare spør om noen trenger noe mer innspill, så håper jeg vi får noe moro ut av det :)

 

AtW

post-11439-0-02215500-1321567506_thumb.jpg

post-11439-0-52949300-1321567513_thumb.jpg

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Buksene var vel det du kommer til å få minst tyn for i de antrekkene her på forumet.

Slipset er forferdelig, svart skjorte og hettegensere er ikke godt motatt på motedelen av forumet.

Slipset bør være mørkere enn skjorta.

 

Anbefaler å lese i "must haves i en herregarderobe", se litt i "bildetråden" og "hvilken stil du liker" for inspirasjon.

 

Miljano hadde også en garderobe-transformasjons-tråd som var vellykket for en stund siden den kan du også se i.

Lenke til kommentar

Buksene var vel det du kommer til å få minst tyn for i de antrekkene her på forumet.

Slipset er forferdelig, svart skjorte og hettegensere er ikke godt motatt på motedelen av forumet.

Slipset bør være mørkere enn skjorta.

 

Anbefaler å lese i "must haves i en herregarderobe", se litt i "bildetråden" og "hvilken stil du liker" for inspirasjon.

 

Miljano hadde også en garderobe-transformasjons-tråd som var vellykket for en stund siden den kan du også se i.

 

Hehe, takk for tilbakemelding. Slipset er ganske intenst, det skal jeg gladelig innrømme, men synes det er en litt vittig effekt med det sinnsyke gule slipset :) Men skal absolutt ta det til meg :) Jeg må innrømme at jeg stort sett har lysere slips enn skjorta når skjorta ikke er hvit. Jeg kan forøvrig nevne at iogmed at min klesinteresse er moderat, så ønsker jeg ikke noe som er veldig "mote". Dvs noe som går av moten raskt, jeg vil gjerne ha noe som varer litt stilmessig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Motedelen av forumet er vel heller lite opptatt av årets mote og har et større fokus på klassiskt pene herreklær som ofte er tidløse.

 

Skaff belte til bukse og mørkere og varmere sko nå som vinteren kommer, se i skotråden for veilledning.

Endret av JUL
Lenke til kommentar

Skaff deg et greit utvalgt av skjorter, gjerne Charles Tyrwhitt eller TM levin som kan kjøpes over nett. Skaff deg en tidløs losjakke(peacoat) og kanskje en frakk. Skaff deg noen kasjhmir skjerf, en bjørnefitte og en manpurse. En dress fra House of Singles/Menswear. Skaff deg et par pensko, som også kan brukes til hverdags, på herringshoes.co.uk.

Lenke til kommentar

Jeg synes buksene er helt ok. Liker godt å bruke mørkegrå bukser selv i den passformen.

 

Er ikke noe galt i slipset i den forstand, men jeg ville kombinert det med noe så det ble litt tonet. Og til fest ville jeg ikke brukt joggesko o.l. Det finnes mellomting mellom pensko og det du har på. Enkle/klassiske skinnboots kan være verdt en titt. Litt mindre formelt er det også. Hvis det ikke er tingen kan helt enkle sneakers være en mulighet.

 

Har du vurdert strikkagensere? Veldig fint på denne tiden av året, pluss at de er komfortable og ser penere ut. Charles Thyrwitt har noen modeller som kan være verdt en titt.

 

En ny blazer kan være verdt en tanke også. Noe ensfarget og nøytralt som gjør det lett å kombinere med mange pocketsquares, slips og skjorter. Veldig greit hvis man ikke vil bruke mye penger på slikt, sånn som jeg.

 

Jeg er ikke så fan av hatt selv, men det finnes noen heldige sjeler som kler sixpence.

 

Hvis jeg var deg ville jeg også investert i 2-3 skjerf. Billig måte å gjøre noe nytt med en begrenset garderobe.

Lenke til kommentar

Takk for tips så langt.

 

Jeg har egentlig ganske greit utvalg med "uteklær", som jakker, frakker, skjerf og den type ting. Jeg tenker mest på klær å ha innendørs. Jeg kan heller ikke helt se for meg at jeg kommer til å god med pensko til hverdags. Jeg synes ikke det er like komfortabelt. Jeg går og sykler for å komme meg til jobb, føler ikke at det er helt meg.

 

Når det er sagt så har jeg tenk på både noen nye skorter noen som har noen tips på den fronten?, og jeg liker godt sånne typiske strikkegensere. Jeg så faktisk en som jeg synes var ganske ok utenfor jack & jones eller noe i dag. Den hadde dog en lilla farge, og jeg er litt usikker på det, har aldri hatt noe særlig i lilla. Ellers må jeg bare minne på at jeg nok ikke er typen som kommer til å gidde å stryke skorter for å dra på jobb. Så skal det brukes til hverdags må det nesten være noe som sjeldent trenger å strykes.

 

Ny Blazer har jeg vel absolutt også vurdert, men kunne gjerne tenke meg noe med bare litt "opprocket" stil kontra en vanlig blazer, og gjerne noe som har litt innsving, så det ikke blir helt rett ned.

 

Det er ikke det at jeg ikke har råd til å bruke så mye som sådan, men dyre plagg byr meg litt imot, heller en bukse til 700, enn ett skjerf til 400 for å si det sånn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ah. En blazer med waist suppression (kan ikke norske ordet) er ikke vanskelig å finne. En hvilken som helst slim blazer burde fungere, og hvis du sliter med å finne noe som sitter perfekt kan du ta den med til en systue og få den tilpasset. En veldig rocka ville jeg ikke anbefale før du har en klassisk en i hus. Det er ikke verre enn å bruke noen kule mansjetter, slips, ps, skjorter osv for å gjøre et klassisk plagg til noe mer særegent. Kanskje en kullgrå ville være en god idè fremfor den veldig klassiske navy.

 

Før du handler en lilla knit, burde du iallefall få deg en navy, grå eller brun. Mye lettere å kombinere med andre ting.

 

Jeg kommer sikkert til å få tyn for dette, men når det kommer til sneakers liker jeg Converse by Jack Purcell. Hadde et par blå, men blir et par hvite til sommeren tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke lest igjennom tråden, så beklager om jeg gjentar noe som allerede er sagt. Antrekket med skjorte og slips osv. er ganske forferdelig desverre... Bare for å nevne noen "grunnregler" når det kommer til halvformelle og formelle antrekk kan jeg si at sort funker dårlig i 99 % av alle tilfeller både når det kommer til skjorte, bukse, blazer og dress. "Morsomme" slips er ikke pent. Skal man bruke sneakers til blazer må de være veldig plaine.

 

Med andre ord, bytt ut alt i antrekk nummer to bortsett fra buksene.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Jeg vil dog poengtere at ingen av antrekkene på bildene er formelle. Jeg har heller ingen dresskode eller behov for formalitet på jobb, selv om det sikkert er greit å se litt ordentlig ut. Jeg er på utkikk etter enn hverdagsstil, evt noe som egner seg på fest. Ikke noe til formelle anledninger. Til det har jeg noen dresser.

 

Ellers har jeg sett igjennom bildetråden for å se litt, og med unntak av noen enkeltplagg, så synes jeg ihvertfall nesten alle stilene de 10 siste sidene var alt for "fine". Det ble litt vel mye "sosse-stil" for meg i de fleste tilfellene. (det er en forskjell på å være fint kledd, og "jeg skal ut med pappas yacht"-fint kledd :)) Litt overdrevent såklart, jeg håper jeg ikke har tråkket noen på tærne. Men det er førsteinntrykket på mange av antrekkene de 10 siste sidene i bildetråden. Jeg ønsker ikke å virke utakknemmlig, og tror ikke jeg er så ekstremt vanskelig at jeg ikke godtar noe som helst av forslag. Men ihvertfall de 10 nevnte sidene synes jeg var veldig ensrettet i stilen, og litt vel formelt for min del.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ah. En blazer med waist suppression (kan ikke norske ordet) er ikke vanskelig å finne. En hvilken som helst slim blazer burde fungere, og hvis du sliter med å finne noe som sitter perfekt kan du ta den med til en systue og få den tilpasset. En veldig rocka ville jeg ikke anbefale før du har en klassisk en i hus. Det er ikke verre enn å bruke noen kule mansjetter, slips, ps, skjorter osv for å gjøre et klassisk plagg til noe mer særegent. Kanskje en kullgrå ville være en god idè fremfor den veldig klassiske navy.

 

Før du handler en lilla knit, burde du iallefall få deg en navy, grå eller brun. Mye lettere å kombinere med andre ting.

 

Jeg kommer sikkert til å få tyn for dette, men når det kommer til sneakers liker jeg Converse by Jack Purcell. Hadde et par blå, men blir et par hvite til sommeren tenker jeg.

 

Litt OT, men du har ikke noe kontakter for å få tak i de klassiske fra Jack Purcell?

De har kommet med ny modell nå, som har gummikappe over hele tåa, som de andre fra Converse.

 

 

Hvis jeg skal komme med forslag, så blir det vel litt som de over. Finn deg noen sko som faktisk er fine, strikk er bra på denne tiden, buttondown-skjorter i litt røft stoff, flanellskjorter kan også funke (bare det ikke blir total tømmerhoggerfølelse). Du kan jo også bruke poloskjorter, men det er ikke akkurat riktig årstid å bruke det, så ville ventet til det blir sommer.

Brukbare T-skjorter finnes kun i hvitt og sort i mine øyne ihvertfall ;)

Hettegensere funker ikke, uansett. Ville ihvertfall hatt et par gensere med v-hals og crewneck, deretter cardigan og shawl.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Jeg vil dog poengtere at ingen av antrekkene på bildene er formelle.

 

Du har på deg en sort blazer (egentlig gjetter jeg på at det er en dressjakke, men la oss kalle det en blazer) og slips på bilde nummer to. Det er et ganske formelt antrekk, og det er mye mer formelt enn mye av det som er postet på de siste 10 sidene av bildetråden. Det er klærne du har på deg som bestemmer formalitetsnivået på antrekket, ikke hva du selv velger å karakterisere det som. Uansett hva du kaller det er det stygt, for å si det rett ut.

 

Hvis jeg skal foreslå noen antrekk som inneholder omtrent de samme plaggene, bare i andre stoffer og farger, og som er ganske uformelt (helt uformelt kan du jo ikke ville ha det, med tanke på at du har lagt ut bilde av deg selv med slips og blazer) vil jeg kanskje foreslå noe sånt som dette f.eks.:

 

everyday1.png

 

Du ligner jo litt på fyren også :p

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Buksene er som nevnt greie, jeg ville først og fremst investert i nye skjorter og gensere. Nå som som vinteren har kommet er det kjekt med gode ullgensere og tykke cardigans. Du vil se mye bedre ut i slikt enn i hettegensere, og det er klær som i høyeste grad er hverdagslige og kan brukes av de fleste. Finnes også i alle prisklasser. Av skjorter finner du mye bra hos f.eks Ralph Lauren, hvis du ikke synes det blir for snobbete.

 

Selvom du trives i jeans kan også chinos anbefales, veldig moderne, men samtidig tidløst. Ville også byttet ut skoene, f.eks desert boots er fine hverdagslige sko som passer til det meste.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg vil dog poengtere at ingen av antrekkene på bildene er formelle.

 

Du har på deg en sort blazer (egentlig gjetter jeg på at det er en dressjakke, men la oss kalle det en blazer) og slips på bilde nummer to. Det er et ganske formelt antrekk, og det er mye mer formelt enn mye av det som er postet på de siste 10 sidene av bildetråden. Det er klærne du har på deg som bestemmer formalitetsnivået på antrekket, ikke hva du selv velger å karakterisere det som. Uansett hva du kaller det er det stygt, for å si det rett ut.

 

Hvis jeg skal foreslå noen antrekk som inneholder omtrent de samme plaggene, bare i andre stoffer og farger, og som er ganske uformelt (helt uformelt kan du jo ikke ville ha det, med tanke på at du har lagt ut bilde av deg selv med slips og blazer) vil jeg kanskje foreslå noe sånt som dette f.eks.:

 

everyday1.png

 

Du ligner jo litt på fyren også :p

 

Ja, det er jeg jo forsåvidt enig i , det er antrekket som bestemmer formalitetsnnivået, ikke hva man kaller det. Bildet du postet er ikke så ille, men jeg synes kanskje ikke det er helt noe som egner seg til en fest om du skjønner hva jeg mener?

 

AtW

Lenke til kommentar

Buksene er som nevnt greie, jeg ville først og fremst investert i nye skjorter og gensere. Nå som som vinteren har kommet er det kjekt med gode ullgensere og tykke cardigans. Du vil se mye bedre ut i slikt enn i hettegensere, og det er klær som i høyeste grad er hverdagslige og kan brukes av de fleste. Finnes også i alle prisklasser. Av skjorter finner du mye bra hos f.eks Ralph Lauren, hvis du ikke synes det blir for snobbete.

 

Selvom du trives i jeans kan også chinos anbefales, veldig moderne, men samtidig tidløst. Ville også byttet ut skoene, f.eks desert boots er fine hverdagslige sko som passer til det meste.

 

Lykke til :)

 

Ja, planen er vel å kjøpe nye ting til overkroppen, det er der jeg leter ett litt inspirasjon. Noen ullgensere kommer jeg nok definitivt til åkjøpe, jeg har en slik brun ullgenser og den er jeg fornøyd med. Cardigans er jeg litt mer usikker på, men skal gi det ett forsøk. Jeg vet ikke helt om jeg likte de desertbootsene så godt dog. Jeg må innrømme jeg har sansen for sneakers.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg skjønner ikke hvorfor du postet et bilde av et antrekk som er langt mer formelt enn det jeg postet hvis du ikke vil ha råd om antrekk som har det formalitetsnivået.

 

Det til venstre er noe jeg kan gå med til hverdags, det til høyre er noe jeg kan gå med til fest. Kanskje skulle jeg postet ett antrekk som var litt mindre formelt til "festantrekket", så jeg skjønner det kan misforståes. Samtidig skriver jeg i innlegget relativt klart, at jeg ikke ønsker å ha en spesielt formell stil. (" Stil: Jeg har en relativt laidback stil, og vil gjerne fortsette med det, har endel jeans og sneakers som jeg føler er bra nok, men trenger forslag til alt over livet. Mao jeg vil ikke ha alt for formelle ting, men trenger ikke å se fullt så boms ut som jeg gjør i dag. Jeg er ikke så veldig glad i mønster, men farger kan være ok. Skjorter synes jeg er ganske greit å gå med, men til daglig er det for mye strev å stryke skjorter hver eneste dag.)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...